تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی استان قزوین

در اجرای سند تحول بنیادین و جهاد تبیین و توسعه فعالیت‌های تربیتی در مدارس، اداره آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی استان قزوین تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

در راستای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و ایجاد ارتباط موثر و فعال همکاری و هم افزایی دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی کشور برای اجرای سند تحول بنیادین و جهاد تبیین، تفاهم نامه همکاری توسط نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان و حجت الاسلام یوسف پور آرین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان امضا شد.

در این تفاهم نامه که در شش ماده و ۱۰ بند تنظیم شده به مدت دو سال همکاری فرهنگی میان دو دستگاه تقویت می‌شود تا به اهداف ترسیم شده تربیتی دست یافت.

تبیین و تعمیق فرهنگ دینی اندیشه اسلامی، گسترش ارزش‌های انقلابی، همکاری متقابل در اجرای الگوی تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تقویت همکاری‌های مشترک و استفاده بهینه از ظرفیت‌های طرفین برای توسعه مدارس معارف اسلامی از بند‌های این تفاهم نامه است.

همکاری در توسعه کمی و کیفی مدارس معارف اسلامی، تهیه الگوی تحول دروس معارف، اجرای سند تحول بنیادین در مدارس معارف اسلامی صدرا و تبادل تجربه در سایر مدارس، اجرای دوره آموزشی، تربیتی تخصصی دانشجو معلمان و دانش آموزان، توسعه فعالیت‌های هیئت‌ها و کانون‌های دانش آموزی از منظر اجتماعی، تبلیغی، هنری در مدارس، همکاری در تولید محتوا، تدوین و تبادل منابع و نشر اطلاعات علمی، فرهنگی، اجتماعی، از قبیل کتب، مجلات و پایان نامه ها، آیین نامه ها، نظام نامه ها، طرح ها، نرم افزارها، تولیدات رسانه‌ای و هنری در چارچوب برنامه‌های درسی، در این تفاهم نامه گنجانده شده است.

همچنین برگزاری دوره‌های ضمن خدمت معلمان با استفاده از ظرفیت اساتید، امام محلات، متون فاخر دینی و تربیتی، استفاده از شبکه‌های خلاق و حلقه‌های میانی حوزه تعلیم و تربیت برای ترویج مفاهیم دینی و تبیین اندیشه‌های اسلامی و معارف قرآن و عترت، تبادل دانش و تجربه در حوزه مدیریت برنامه ریزی، نوآوری و فناوری با تاکید بر توسعه آموزش‌های مجازی و مهارت‌های مورد نیاز، همکاری مشترک در طراحی و اجرای دوره‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، پژوهشی، به منظور تعمیق و تربیت و ارتقای توانمندی و شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی دانشجو معلمان، مربیان و دانش آموزان با تاکید بر آموزش‌های معرفتی در قالب‌های متنوع از جمله قرآن، هنر تئاتر، کتاب خوانی، فیلم سازی و هنر‌های و تجسمی و توسعه فعالیت‌های هنری و ادبیات انقلاب و دفاع مقدس در سطح مدارس در این تفاهم نامه لحاظ شده است.

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در جلسه امضای این تفاهم نامه گفت: خوشبختانه ارتباط خوبی با اداره تبلیغات اسلامی داریم و در راستای پاسخگویی به شبهات دینی دانش آموزان از ظرفیت روحانیون بخوبی استفاده کرده ایم و با این تفاهم نامه این ظرفیت مورد بهره برداری بیشتری قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در اجرای جهاد تبیین در مدارس بایستی از توانمندی‌های روحانیون استفاده کنیم و امروز این فرصت مهیا شده تا در مدت دوسال بتوانیم در امور تربیتی گام‌های موثری در مدارس برداریم.

سیاهکالی مرادی یادآورشد: با برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای معلمان و همکاری در تبلیغ امور دینی در مدارس بویژه دو مدرسه صدرا برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حرکت خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهارداشت: با برگزاری اردوی «دختران حاج قاسم» برای دختران و اردوی «پسران نوآوین» برای پسران قرار است ۴۰۰ دانش آموز در اردوی رامسر شرکت کرده و با امور تبلیغی و دینی آشنا شوند.

وی گفت: در این راستا برای توانمندسازی مربیان پرورشی و تبلیغ عفاف و حجاب از ظرفیت تدریس و تبلیغ روحاینون برخوردار خواهیم شد و امیدواریم در تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی به اهداف متعالی خود دست یابیم.

در ادامه حجت الاسلام پور آرین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین هم گفت: در اجرای این تفاهم نامه ۱۰۰ نفر از روحانیون همکاری خواهند کرد و در حوزه جهاد تبیین هدف گذاری ما در استان تحت پوشش قرار دادن ۵ هزار دانش آموز است و برای تربیت مربی هم یک هزار نفر پیش بینی شده است.

پورآرین اظهارداشت: برای توسعه مخاطبان همکاری خوبی با آموزش و پرورش خواهیم داشت تا اردوی جهاد تبیین را در قالب طرح دختران حاج قاسم و پسران نوآوین در سطح گسترده تری برگزار کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد با امضای این تفاهم نامه گام مهمی در امور تربیتی دانش آموزان برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.