۲۰ میلیارد ریال به طرح‌های عمرانی مناطق عشایری بروجرد اختصاص یافت

فرماندار بروجرد گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و فراهم کردن زیرساخت‌های تامین آب شرب و راه‌های ارتباطی مناطق عشایری شهرستان در سال جاری اختصاص یافت.

مسلم مرادی  با اشاره به فرارسیدن روز روستا و عشایر افزود: در راستای اینکه یکی از اولویت‌های مهم سال جاری در حوزه مناطق عشایری تامین آب شرب بهداشتی و پایدار و احداث آبشخور‌های دامی، مرمت و بهسازی راه‌های ارتباطی است، این مقدار اعتبار برای زیرساخت‌های آب شرب و راه‌های ارتباطی عشایر بروجرد اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه در سال جاری آبرسانی به کانون عشایری قلعه آبسرده است که در همین راستا هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای آبرسانی به این کانون عشایری هزینه شد.

فرماندار بروجرد بیان کرد: این اعتبار برای پروژه آبی با خط انتقال آب از سرچشمه به طول ۲ هزار و ۸۰۰ متر با ۶ هزار متر انشعاب داخلی شده و با اجرای این طرح آبرسانی ۷۰ خانواده عشایری که ساکن و درون کوچ هستند از آب شرب بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

مرادی با بیان اینکه ساخت تانکر برای عشایر بروجرد از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است، اضافه کرد: در راستای حل مشکلات جامعه عشایری بروجرد ۲۰ تانکر ۲ هزار لیتری چرخدار تهیه شد که در نتیجه این اقدام دسترسی به آب شرب بهداشتی و پایدار برای ۶۰ خانوار عشایری شهرستان با اعتباری معادل پنج میلیارد ریال فراهم شد.

وی یادآور شد: همچنین امسال آبرسانی به ۲ منطقه عشایری کولیدر و سربند بروجرد با چهار میلیارد ریال اعتبار انجام شد و ساخت آبشخور دامی و بهسازی چشمه‌ها برای تامین آب شرب بهداشتی عشایر و دام‌های آن‌ها در دیگر مناطق عشایری بروجرد در حال انجام است.

فرماندار بروجرد گفت: همچنین امسال در حوزه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به عشایر شهرستان بروجرد در ۲ مرحله خدمات درمانی، بهداشتی و دامپزشکی رایگان در راستای اجرای طرح‌های مردم یاری و محرومیت زدایی توسط گروه ۴۱۱ مهندسی رزمی ارتش به عشایر بروجرد ارائه شد.

مرادی افزود: این اقدام در راستای خدمات رسانی به جامعه عشایری با همکاری اداره امور عشایر شهرستان و گروه ۴۱۱ مهندسی رزمی نزاجا در سالروز شهادت شهید خبرنگار "محمود صارمی" و هفته دولت انجام شد که در آن تیم‌های درمانی پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی در مناطق عشایری حضور یافتند و در راستای اجرای طرح‌های محرومیت زدایی خدمات رایگان پزشکی و دامپزشکی به قشر عشایر شهرستان بروجرد ارائه شد.

وی یادآور شد: سال گذشته نیز ۱۶ خانوار عشایری با تامین تانکر‌های ۲ هزار لیتری چرخدار با اعتباری معادل ۷۸۰ میلیون ریال از آب آشامیدنی برخوردار شدند.

هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می‌کنند.

 

برچسب ها: تسهیلات ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.