۲ تالاب در آذربایجان‌غربی عضو کنوانسیون رامسر می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: ۲ تالاب به لیست تالاب‌های بین المللی عضو کنوانسیون رامسر استان اضافه می‌شوند.

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: روند قانونی و تخصصی برای ثبت تالاب‌های شیبلوی پلدشت و بورالان ماکو در شمال استان در حال انجام بوده و با اضافه شدن این ۲ تالاب، آذربایجان غربی تنها استان کشور است که با ۸ تالاب بین المللی عضو کنوانسیون رامسر بیشترین تالاب بین المللی را در خود جای داده است.

وی آذربایجان غربی را از مهمترین استان‌های تالابی کشور دانست و افزود: این استان با بیش از ۴۰ تالاب، دارای ظرفیت غنی در زمینه تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی است.

شهند اضافه کرد: از این تعداد تالاب درگه سنگی، یادگارلو و حسنلو در نقده، تالاب‌های کانی برازان و قوپی باباعلی در مهاباد و تالاب دریاچه ارومیه به عنوان تالاب‌های بین اللملی عضو سایت کنوانسیون رامسر هستند.

وی در خصوص تخصیص حق آبه زیست محیطی تالاب‌های استان، بیان کرد: وضعیت تالاب‌های استان، خصوصا تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه در حال حاضر مطلوب است و دسته جات بزرگ و چند هزارتایی از پرندگان بومی و مهاجر در این تالاب‌ها حضور دارند.

تالاب پیر احمدکندی شهرستان چالدران، تنها زیستگاه تالابی کشور است که درنای معمولی در آن جوجه آوری می‌کند و سنجاب زمینی به نام سنجاب پیراحمدکندی به عنوان یک گونه خاص در این تالاب ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.