سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

گلزارهای شهدای زنجان پس از ساماندهی تحویل شهرداری می‌شود

عباس برزگر گفت: گلزارهای مطهر شهدای والامقام در شهرها و روستاهای استان پس از ساماندهی و تکمیل توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرها به شهرداری‌ها و در روستاها به دهیاری‌ها واگذار می‌شود.

 سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در دومین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت خرمدره گفت: مطابق ماده ۱۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران وظیفه شهرداری و دهیاری‌ها حفظ، حراست، نظافت و مرمت مستمر گلزارهاست.

وی تصریح کرد: در راستای تسریع در این امر، تفاهمنامه ای میان بنیاد شهید و بنیاد مستضعفین منعقد و قرار شد گروه‌های جهادی نیز در این موضوع، همکاری لازم را داشته باشند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان سه هزار و ۵۳۵ شهید تقدیم نظام کرده و ۵۸۶ آزاده سرافراز دارد، گفت: از مجموع ۲ هزار و ۸۹۶ مزار شهید استان زنجان تاکنون ۲ هزار و ۷۱۱ مزار شهدا ساماندهی شده است.

بزرگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۵۳۵ شهید استان و ۱۲۰ شهید شهرستان خرمدره گزارشی از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری ارائه کرد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین بر لزوم بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای تحقق اهداف و آرمان‌های شهدا و یادگاران دفاع مقدس در در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: این موضوع باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد.

اهتمام جدی شهرداری نسبت به بهسازی و رسیدگی به گلزار شهدای شهر خرمدره و به کار گرفتن نگهبانی در گلزار شهدای مطهر شهر خرمدره در جهت حفظ و حراست، معرفی مسئول امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی در راستای تکریم ایثارگران، هزینه‌کرد یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و جذب و استخدام فرزندان ایثارگران متقاضی شغل در شرکت‌های دولتی و خصوصی مطابق قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خرمدره از جمله مصوبات دومین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان خرمدره بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.