برگزاری همایش استانی یاوران وقف در تبریز

به مناسبت هفته وقف همایش استانی یاوران وقف در امامزاده سید محمد کججانی (ع) تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام شرفخانی رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم همایش استانی یاوران وقف، وقف را دارای ساختارخیرخواهانه دانست که در قبل از اسلام نیز مورد توجه قرار داشت و  گفت: این موضوع در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) تحکیم و تثبیت شد و در واقع حکم مدیریتی آن طراحی شد و به عنوان یکی از ساختار‌های مانا و پویا در جامعه اسلامی درآمد. 

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت سالروز ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: پاسدار نیت واقفان خیر اندیش هستیم و در همین راستا سازمان اوقاف به اندازه چندین وزارتخانه کار دارد چرا که بیش از۸۰۰ نوع نیت وقفی داریم.

 حجت الاسلام  حسینی افزود: در بخش تحصیل و کمک به دانش آموزان ۴۳۵ مرکز برای خدمات رسانی به دانش آموزان بی بضاعت در استان تلاش می‌کنند و ۳۵۰۰ بسته آموزشی در اختیارشان قرار گرفته است.

 وی آذربایجان شرقی را یکی از پیشتازان اخذ سند املاک وقفی استان برشمرد و گفت: بیش از ۹۴ درصد املاک وقفی تثبیت شده و تنها ۶ درصد مانده است.

 حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ امامزاده در دست ساخت و ساز هستند چون کار فرهنگی نیازمند زیرساخت فرهنگی است همچنین ۷بیمارستان وقفی در تبریز و ۳۰ درمانگاه وقفی در حال ارائه خدمت هستند.

وی تصریح کرد: اوقاف استان از سال ۹۸ تاکنون حدود ۱۱ برابر شده است و این یک ظرفیت عظیم برای آذربایجان شرقی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار