گالوپ: مقبولیت عملکرد کنگره آمریکا در پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۷ است

نتایج نظرسنجی جدید موسسه گلوپ نشان داد پذیرش عملکرد کنگره آمریکا از سوی رای دهندگان به ۱۳ درصد کاهش یافته که پایین سطح از سال ۲۰۱۷ بوده است.

تارنمای گالوپ در اعلام نتایج نظرسنجی جدید این موسسه نوشت: همزمان با طولانی شدن انتخاب رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا که به مدت یه هفته این نهاد را در شرایطی که متحدان واشنگتن گرفتار جنگ بودند، فلج کرد، میزان تایید عملکرد کنگره از سوی آمریکایی‌ها از ۱۷ درصد به ۱۳ درصد رسیده است.

گالوپ از سال ۱۹۷۴ میلادی دیدگاه آمریکایی‌ها را درباره عملکرد کنگره ارزیابی کرده که شامل به روز رسانی ماهانه نتایج از سال ۲۰۰۱ بوده است.این پایین‌ترین سطح از اکتبر و نوامبر (آبان-آذر) سال ۲۰۱۷ تاکنون بوده است. در آن سال نیز فقط ۱۳ درصد از رای دهندگان عملکرد کنگره را قبول داشتند.

بر اساس نتایج نظرسنجی جدید این موسسه که روز جمعه منتشر شد، جمهوریخواهان و دموکرات‌ها در ارزیابی‌های خود در قبال کنگره، به طور یکسان نگاهی منفی به این نهاد داشتند به طوری که فقط ۸ درصد جمهوریخواهان و ۱۰ درصد دموکرات‌ها عملکرد کنگره را تایید کردند. در رابطه با دموکرات‌ها نیز میزان پذیرش عملکرد کنگره از سوی آن‌ها نسبت به ماه سپتامبر (شهریور) ۱۲ درصد کاهش یافته است.

این پایین‌ترین سطح مقبولت کنگره از سوی دموکرات‌ها از دسامبر ۲۰۱۸ است که جمهوریخواهان کنترل مجلس نمایندگان و سنا را در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در اختیار داشتند. در آن سال فقط ۹ درصد از دموکرات‌ها عملکرد کنگره را تایید کردند.

به نوشته بلومبرگ، جمهوریخواهان امسال به طور معمول کمتر از دموکرات‌ها نگاهی مثبت به کنگره داشته اند. این در حالی است که جمهوریخواهان با دستاوردی که در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ کسب کردند - البته با فاصله اندک - اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار دارند.

دموکرات ها، اکثریت را در سنا دارند، اما به نظر می‌رسد که نگاه مثبت‌تر آن‌ها به کنگره به دلیل حضور رئیس جمهوری دموکرات در کاخ سفید است.در حال حاضر ۱۹ درصد افراد مستقل و بدون وابستگی حزبی عملکرد کنگره را قبول دارند که از ماه گذشته تاکنون بدون تغییر بوده و مشابه دیدگاه‌های آن‌ها در سراسر سال ۲۰۲۳ است.

بلومبرگ نوشت: این نظرسنجی همچنین نشان داد که آمریکایی‌ها از عملکرد جو بایدن رئیس جمهوری این کشور راضی نیستند و میزان مقبولیت عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهوری به ۳۷ درصد کاهش یافته است.

در این نظرسنجی، ناامیدی از مقامات دولتی مشهود بود و آمریکایی ها، دولت را مهم‌ترین معضل کشور معرفی کردند. ۱۹ درصد از آمریکایی‌ها گفتند دولت، مهم‌ترین مشکلی است که کشور با آن مواجه است. ۱۴ درصد نیز به مساله اقتصاد و تورم به عنوان بزرگترین مشکل کشور اشاره کردند. ۱۳ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اخیر بر این باور بودند که مهاجرت نگرانی اصلی کشور را در حال حاضر تشکیل می‌دهد.

درصد تقریبا مساوی از جمهوری خواهان (۲۲ درصد) و دموکرات‌ها (۲۰ درصد) دولت را به عنوان مهم‌ترین مسئله پیش روی کشور معرفی می‌کنند و این دیدگاه از سوی کمتر از ۱۶ درصد مستقل‌ها تایید می‌شود.این نظرسنجی با مشارکت ۹ هزار بزرگسال آمریکایی در بازه زمانی ۲ تا ۲۳ اکتبر (۱۰ مهر تا اول آبان) و با حاشیه خطای ۴ درصد انجام شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار