واگذاری سهام ایران‌خودرو و سایپا تعیین‌تکلیف می‌شود

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: باقیمانده سهام ایران‌خودرو و سایپا نزد دولت بعد از رفع موانع قانونی واگذار خواهد شد.

مالک رحمتی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در برنامه صف اول، اظهار کرد: حدود ۵.۶ درصد از سهام ایران خودرو و حدود ۱۵ درصد از سهام سایپا در اختیار دولت است که رقم چندانی نیست.

وی افزود: واگذاری سهام برخی موارد قانونی داشته است مثل وثیقه بودن این سهام ها. به دنبال آن هستیم که با رفع این موانع قانونی این سهم از خودروسازی‌ها را نیز واگذار کنیم. خودروسازی‌ها از لیست واگذاری‌ها خارج نشده‌اند.

 سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی اخیرا وعده واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا را داده و گفته است: وزیر صنعت برنامه و ایده ویژه‌ای برای واگذاری سهام خودروسازها دارد که لازم است در این زمینه دو وزارتخانه اقتصاد و صنعت با هم برای این کار اقدام کنند. به همین منظور پس از اینکه دو وزارتخانه بطور مشترک در خصوص برنامه و نحوه واگذاری به توافق برسند، جزئیات آن اعلام خواهد شد.

سهام عدالت مشمولان جدید چه شد؟
 
رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین در خصوص سهام عدالت مشمولان جدید توضیح داد: بحث جاماندگان سهام عدالت عبارت صحیحی نیست و برخی  افراد جدید مشمول این سهام شده اند. اکنون حدود ۴ میلیون نفر مشمول جدید سهام عدالت هستند.
 
او افزود: در این دولت دغدغه این بوده  که سبد سهام لازم برای این عزیزان ارائه شود. ۲۰ روز پیش سبد سهام عدالت تعیین شد. قبلا سهام عدالت  یک میلیون تومان بود. برای این افراد باید با توجه به ارزش روز، ۱۰ میلیون تومان سهام در نظر بگیریم. این افراد جزو ۳ دهک پایین جامعه بوده و بیشتر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.
 
رحمتی گفت: ما باید ۵۰ همت سهام را معرفی می‌کردیم تا فرآیند اجرایی واگذاری این سهام  آغاز می شد. اکنون ۵۲ همت سهام را به دولت معرفی کردیم  در این لیست ارائه شده ۱۲ شرکت خوب سازمان خصوصی سازی انتخاب شده اند که احتمالا در جلسه دولت برخی از این ها تعدیل خواهد شد. پس از اینکه سبد سهام مشخص شود فرایند اجرایی واگذاری این سهام آغاز خواهد شد.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
فروش سهام عدالت را آزاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۰:۲۵ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
تعریف چرخه ی سیستم: اشتباه
اجرا: حرکت در چرخه ی اشتباه
نتیجه: انحراف، انحراف و انحراف
بازخورد: تکرار در اشتباه و انحرافات بیشتر و ایجاد نارضایتی.
آفرین؟!
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۰۹:۴۶ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
این روزها سخن از زیاندهی چند صدهزار میلیاردی خودروسازان فراوان است. احتمالا با واگذاری آنها بی ارتباط نیست ؟! مافیای خصوصی سازی اول شرکتها را زیانده نشان می دهند بعد آن را به قیمت ناچیز می خرند ! تازه معلوم نیست شرکت به رسالت قبلی خود ادامه دهد و بعید نیست سرجای آن ویلاسازی و برج سازی صورت گیرد والله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۹:۲۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
برای خیلی از دولتمردان و مجلس نشینان : شرکتهای خودروسازی حکم گاو شیرده را دارد که باید تا آخرین قطره شیر را دوشید . پس به این راحتی از این منبع درآمد مفت و پرسود دست برنمی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
بهترین کار این است جمع کنید وتخته کنید این دومونتاز کار را.
تا مردم طعم ماشین ایمن خوب وارزان را بچشند
تمام رانت وگرانی خودر بخاطر این دوخودرو ساز است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
چند سال دیگه؟ مگه میشه کسی مرغ تخم طلای خودش رو ببخشه؟ ایران خودرو و سایپا مگر مال دولت بوده؟ این شرکتها اول انقلاب از صاحب های بدبخت شان دزدیده شده به نفع......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
ما که هم سهام ایران سایپا و هم ایران خودرو را داریم و حدود ۳ سالی میشه که هر روز قرمز، منفی و کاهشی بوده . پس نتیجه می گیریم که هر کسی سهام این دوتا شرکت و حتی سهام های دیگر را هم بخرد ضرر و زیان خواهد دید‌ ‌. بورس کُلاّ ضرر و زیان ده هست و هرکسی پولشو تو بورس بیاورد ضرر و زیان خواهد دید مخصوصا" در این دولت که خاندوزی و عشقی هر دو مخالف سرسخت رشد و رونق بورس هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
اگر می‌خواستید خودروسازی را خصوصی کنید، تا به حال این کار را کرده بودید! پس لطفاً دروغ نگویید!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۳۴ ۱۲ مهر ۱۴۰۲
یک بیست سالی هست میخوایین این سهام دولت رو واگذار کنید .
آخرین اخبار