وزیر اقتصاد در قم:

دولت به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه است

وزیر اقتصادی در دیدار با مراجع معظم تقلید از اراده دولت برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خبر داد.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی در دیدار با آیت الله سبحانی از مراجع تقلید گفت: استفاده از ظرفیت‌های حوزه نباید تنها در شکل و به‌صورت صوری باقی بماند بلکه دولت سیزدهم به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی حوزه‌های علمیه است.


بیشتر بخوانید 

 


وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه به برخی از فعالیت‌های دولت سیزدهم برای سامان دادن فضای اقتصادی کشور پرداخت و گفت: دولت سیزدهم در عرصه‌های گوناگون تلاش کرده با ایجاد درگاه ملی مجوز‌ها فضا را برای فعالان اقتصادی باز کند.

او هوشمندسازی نظام مالیاتی کشور را یکی از دستاورد‌های دولت عنوان کرد و گفت: در دولت قبل ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مودی مالیاتی در کشور وجود داشت، اما امروز به بالای ۵.۵ میلیون مودی مالیاتی رسیده‌ایم.

خاندوزی به تصویب طرح مالیات مجموع درآمد خالص خانوار در هیئت دولت پرداخت و گفت: این طرح در جهت برقراری هرچه بیشتر عدالت در سطح جامعه و بین خانواده‌هاست.

وزیر امور اقتصاد دارایی همچنین به طرح مولدسازی اشاره کرد و گفت: دارایی‌های دولت در سال‌های طولانی در قسمت‌های مختلف بدون استفاده بوده است و ما در قالب طرح مولدسازی در پس استفاده از درآمد‌های این امورل برای اتمام طرح‌های نیمه کاره در سطح کشور هستیم.

کاهش معطلی کالا‌ها در گمرکات کشور از دیگر موضوعاتی بود که وزیر امور اقتصاد دارایی به آن پرداخت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
درعمل عمل عمل ثابت کنید