لهستان نسبت به اقدامات اوکراین هشدار داد

پس از بالا گرفتن اختلافات میان لهستان و اوکراین، ورشو هشدار داد کی‌یف نباید دوستان خود را از دست بدهد.

اختلاف بین ورشو و کی‌یف پس از آن بدتر شد که لهستان به همراه مجارستان و اسلواکی محدودیت‌هایی را برای واردات محصولات کشاورزی اوکراین اعمال کردند. به دنبال آن لهستان اعلام کرد که به دلیل ادعاهای تلافی‌جویانه اوکراین در سازمان تجارت جهانی، ارسال تسلیحات به کی‌یف را متوقف خواهد کرد.

 بر اساس گزارش یک رسانه محلی، لهستان به اوکراین هشدار داده است که «شرکای مورد اعتماد» را از خود دور نکند. مارسین پرزیداچ، رئیس دفتر سیاست بین‌الملل دفتر آندری دودا، رئیس‌ جمهور لهستان به کی‌یف هشدار داد که وعده‌های کشورهای بزرگ‌تر لزوما «بهتر از اقدامات ملموس» کشورهای کوچک‌تر نیست.

 مشاور رئیس جمهور لهستان تاکید کرد که بی احترامی به منافع لهستان می تواند بر هر تصمیمی که این کشور می‌گیرد، تأثیر بگذارد. لهستان بر اساس منافع امنیتی خود از اوکراین حمایت کرد. اما ما منافع دیگری هم داریم. اگر به آنها احترام گذاشته نشود، واضح است که بر هر تصمیمی که می گیریم، تأثیر می‌گذارد.

 در جای دیگری از این مصاحبه، این مقام لهستانی تاکید کرد که اگرچه لهستان در صورت انطباق با اوکراین همکاری خواهد کرد، اما زمانی که منافع آنها از هم جدا شود، ورشو مصمم است به شدت از منافع [خود] دفاع کند.

این اظهارات در حالی مطرح شد که پس از شکایت کی‌یف علیه ورشو در سازمان تجارت جهانی (WTO) اختلافات بین اوکراین و لهستان تشدید شد. این اختلاف به دلیل قرارداد حمل و نقل غلات اوکراین آغاز شد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا که هم مرز با اوکراین هستند، مدت‌ها با این واقعیت مخالف بودند که واردات بدون عوارض گمرکی محصولات اوکراینی به این بلوک باعث ویرانی در بازارهای خودشان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار