لزوم توسعه فضای ورزشی کارگران در سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بر ضرورت توسعه فضا‌های ورزشی کارگران در این استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ خلیل‌احمد سلامی در مجمع عادی سالیانه هیأت ورزش کارگری استان که با حضور نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری برگزار شد، اظهار کرد: توسعه ورزش در بین کارگران یکی از راه‌های ارتقای سطح زندگی این قشر در جامعه است و موجب ایجاد امید، شور و نشاط اجتماعی در بین آن‌ها و همچنین ارتقای تولید و بهره وری می‌شود.
وی افزود: ۳ مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران در سیستان و بلوچستان وجود دارد که اقشار مختلف مردم از ظرفیت این مجموعه‌ها استفاده می‌کنند، همچنین استخر مجموعه کارگران شهرستان زاهدان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد در حال احداث است و در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می‌رسد.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: حدود ۲۵۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان بیمه شده اصلی تأمین‌اجتماعی هستند که با احتساب افراد تحت تکفل آنان، جمعیت زیادی را بعنوان جامعه کارگری شامل می‌شوند.
سلامی گفت: عدم تخصیص بودجه برای تعمیر و نگهداری مجموعه‌های فرهنگی ورزشی کارگران یکی از مشکلات جدی در سیستان و بلوچستان است که می‌بایست در سطح کشور مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه نباید به کارگران فقط از جنبه تولید و کار نگاه کرد و بحث‌های جانبی دیگر در حوزه تولید نظیر ارتقای راندمان کاری مطرح بوده، توسعه ورزش و ساعت‌های ورزشی در واحد‌های تولیدی در نظر گرفته شده است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: بر همین اساس و طبق ماده ۱۵۴ قانون کار، همه کارفرمایان موظف هستند با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ورزش و جوانان، محل مناسب برای استفاده کارگران‌در رشته‌های مختلف ورزش ایجاد کنند.
سلامی در این جلسه نیز آمادگی سیستان و بلوچستان را برای میزبانی از رویداد‌های ورزش جامعه کارگری اعلام کرد.
نایب رییس بانوان فدراسیون ورزش کارگری هم در این جلسه جوانی جمعیت سیستان و بلوچستان را یک ظرفیت مهم برشمرد و اظهار کرد: برای تقویت سلامتی، پویایی و نشاط این قشر جوان و نوجوان باید برنامه ریزی مناسب داشت که توسعه فضای ورزشی و ارتقای امکانات موجود یکی از این برنامه‌ها می‌تواند باشد.
سوسن دانشفر افزود: اگرچه فدراسیون ورزش کارگری با محدودیت‌های بودجه‌ای مواجهه است، اما تلاش خواهد شد که مسائل سیستان و بلوچستان با اولویت پیگیری شود.

برچسب ها: تعاون ، توسعه ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.