جایزه مصطفی و نقش فناوران ایرانی در توسعه علم و فناوری

برگزیده دوره هفتم جایزه مصطفی گفت: جایزه مصطفی نشستی مهم برای دانشمندان جهان اسلام است.

جواد مشایخی معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: این جایزه و رویداد‌های جانبی آن کارکرد‌های مختلفی را دارد. کارکرد آن در سطح بین‌المللی این است که نقش دانشمندان جهان اسلام را برجسته می‌کند و با تمرکزی که روی شناسایی دانشمندان شاخص جهان اسلام دارد به کل دنیا نشان می‌دهد که دانشمندان مسلمان چه نقشی را در توسعه نظریه‌ها و کاربردی کردن علوم بر عهده داشته و پیشتازی دانشمندان مسلمان امروزه نقش ویژه‌ای در توسعه و پیشبرد علوم و فناوری‌ها دارد.

او ادامه داد: یکی از شاخص‌های انتخاب برندگان جایزه مصطفی میزان نفوذی است که آن حوزه علمی و دستاورد علمی با خود به همراه دارد. در خصوص شبکه سازی نیز یکی از کارکرد‌های اصلی آن ارتباط محققان با یکدیگر است.

یکی از برگزیدگان دوره هفتم جایزه مصطفی (ص) در جهان اسلام گفت: جایزه مصطفی و رویداد‌هایی همانند این رویداد‌هایی خوبی هستند که در ایران ایجاد شده و نشان دهنده قدرت و کار ایرانی‌ها است. جایزه مصطفی فرصتی است برای همکاری بین جهان اسلام بوده که می‌تواند در این مسیر حرکت کرده و از آن در بحث تحقیقات و همکاری‌ها از آن استفاده کند. جایزه مصطفی یک پلتفرم و نشستی مهم برای دانشمندان جهان اسلام بوده که می‌توانند در آن تجربیات و دانش خود را به اشتراک بگذارند و برای کمک به بشر و جهان اسلام مفید باشند.

او بیان کرد: جایزه مصطفی به عنوان یک دیدگاه و ایده در جهان امروز در حوزه علم بسیار مفید بوده و فرصتی است برای آموزش مردم است. ما از دانش خود تاثیرگذاری زندگی مردم استفاده کرده‌ایم. با توجه به تحریم‌های موجود ایران همچنان موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است. ما شاهد پیشرفت دانشمندان جهان به خصوص ایران هستیم و تحت تاثیر این عمل قرار گرفته‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار