اختتامیه مسابقات مقدماتی قرآن بسیج در کرمان برگزار شد

همزمان با شب ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) آیین اختتامیه مسابقات مقدماتی قرآن بسیج در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

همزمان با شب ولادت پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) آیین اختتامیه مسابقات مقدماتی قرآن بسیج با عنوان چلچراغ آیه‌ها با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و جمعی از فعالان قرآنی و اقشار مردم امشب، ۱۰ مهر‌ماه در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین شاهمرادی، مسئول معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم با بیان اینکه این مراسم به دلیل پایان دو مرحله سی‌امبن دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج در سال جاری است، گفت: مرحله اول مسابقات بین مسجدی و یا همان بین حوزه‌ای بود و مرحله دوم نیز مرحله شهرستانی مسابقات بود.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به حمله دشمنان به ساحت مقدس قرآن کریم، کار برجسته‌ای در کشور و استان شکل گرفت، اظهار کرد: در کل کشور ۷۳۱ هزار نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند که استان کرمان با ۷۱ هزار و ۹۳۹ شرکت‌کننده رتبه اول را از نظر تعداد متسابقین در سی‌امین دوره مسابقات قرآن بسیج به دست آورد.

حجت‌الاسلام شاهمرادی ادامه داد: مسابقات قرآن بسیج در سه محور کلان در کرمان برگزار شد که مرحله اول حوزه مباحث فردی بود. این حوزه در ۳۵ رشته متنوع و با حضور ۴۵ هزار و ۳۵ نفر برگزار شد. محور دوم مسابقات گروهی (گروه‌های سه نفره) بود که در مجموع ۱۴ هزار و ۸۷۱ نفر در قالب ۴ هزار و ۹۵۷ گروه در این دوره مسابقات شرکت کردند.

مسئول معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه ثارالله استان تصریح کرد: محور سوم سی‌امین دوره مسابقات قرآن بسیج، حوزه خانوادگی بود که ۳ هزار و ۹ خانواده و در مجموع با جمعیت ۱۲ هزار و ۳۶ نفر در این بخش شرکت کردند.

حجت‌الاسلام شاهمرادی در پایان، سی‌امین دوره مسابقات قرآن بسیج را از بزرگترین مسابقات جهان اسلام و فراگیری و گستردگی آن را بی‌نظیر دانست و گفت: یکی از رسالت‌های ما آشنا کردن بیشتر مردم با قرآن است و برگزاری مسابقات قرآنی فرصت مناسبی برای تحقق این امر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار