ایران در جمع ۵ تولیدکننده کیت‌های ژنتیک در جهان

معاون پزشکی قانونی کشور گفت: کیت‌های ژنتیک در داخل ایران تولید می‌شود.

مسعود قادی پاشا در مراسم معارفه مدیرکل پزشکی قانونی همدان افزود: با برنامه ریزی قوه قضائیه و پزشکی قانونی همه کیت‌های ژنتیک در مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور تولید می‌شود.

او با اشاره به اینکه بانک ژنتیک یکی از سیاست‌های قضائی و سازمان پزشکی قانونی است گفت: فعالیت حوزه بانک ژنتیک خوب بوده و تاکنون ۱۹۰ هزار نمونه را در بانک ژنتیک داریم که ۵۴ هزار نمونه برای مجرمین حرفه‌ای است.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور با تاکید بر اینکه کیت‌های ژنتیک در سال‌های گذشته با تحریم‌های ظالمانه غرب بسختی وارد می‌شد، گفت: با سیاست قوه قضائیه و پزشکی قانونی و با تمرکز بر بحث «ما می‌توانیم» امروز همه کیت‌های ژنتیک در مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی تولید می‌شود به طوری که ایران در جمع پنج کشور تولیدکننده کیت‌های ژنتیک در جهان شناخته شده است.

مسعود قادی پاشا گفت: حتی در برخی موارد کیفیت کیت‌های ایران از کیت‌های ژنتیک خارجی بهتر است و هم اکنون از واردات ۷۰ درصد مواد مصرفی بخش ژنتیک بی نیاز شدیم و تلاش می‌شود تا پایان سال، ۳۰ درصد مابقی را هم در داخل کشور تولید کنیم و با خودکفایی بتوانیم به زودی به کشور‌های دیگر صادرات هم داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار