بهره مندی ۲۵۰۰ جوان قزوینی از مهارت‌های کارآفرینی

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان قزوین گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ جوان قزوینی از مهارت‌های کارآفرینی و زندگی که براساس تفاهم نامه منعقد شده بین این اداره کل با جهاد دانشگاهی صورت گرفته است، بهره‌مند شدند.

 امیر اسلامی‌صدر معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان قزوین  در جلسه ستاد ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد اشتغال‌پذیری را از وظایف مهم این معاونت برشمرد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ جوان قزوینی تاکنون از مهارت‌های کارآفرینی و زندگی که براساس تفاهم نامه منعقد شده بین این اداره کل با جهاد دانشگاهی صورت گرفته، بهره‌مند شدند.

اسلامی صدر افزود: اشتغال‌پذیری از وظایف حوزه جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان است و همه ما موظفیم بر آموزش‌هایی که منجر به کارآفرینی می‌شود، تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی و سوادآموزی، حضور و مشارکت موفق جوانان استان در رویداد ملی "نما" با موضوع اشتغال دانشجویی توسط معاونت جوانان پیگیری می‌شود.

اسلامی‌صدر با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جاری، اظهار کرد: تلاش داریم جشنواره برترین‌های تولید را در حوزه ورزش طی هفته تربیت بدنی برگزار کنیم.

وی به مصوبات انجام شده در جلسه‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در این جلسات مقرر شد اداره کل ورزش و جوانان با هماهنگی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نسبت به تهیه دستورالعملی در زمینه ازدواج جوانان و ارسال پرونده آن‌ها به دستگاه‌های زیربط اقدام کند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: اعلام برنامه‌های هفته ازدواج به اداره‌کل ورزش و جوانان، تجلیل از فعالان حوزه ازدواج در هفته ازدواج توسط این اداره کل و تولید محتوای فرهنگی با موضوع ازدواج توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر مصوبات جلسات گذشته بود.

فعالیت ۲۰۰ رسته مشاغل خانکی در استان قزوین

دبیر شبکه کارآفرینی سازمان‌های مردم نهاد قزوین در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۰ رسته مشاغل خانگی در سطح این استان در حوزه مختلف فعالیت دارند.

ابوالفضل رستگار با اشاره به طرح پیشنهادی زنجیره ارزش پوشاک بانوان، خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد تولیدات خانگی در کشور، مساله پوشاک دارای موضوعات چند وجهی می‌باشد.

گفتنی است در پایان این جلسه، نماینده‌های سازمان‌های مردم نهاد استان قزوین به بیان مشکلات و دغدغه‌های تشکل مورد نظر خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.