برگزاری کارگاه توانمندسازی جوامع محلی در سراوان

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سراوان گفت: کارگاه توانمندسازی جوامع محلی، فعالان و کارکنان تأسیسات گردشگری به مناسبت هفته گردشگری در این شهرستان برگزار شد.

 روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، حمزه ندرت زهی بیان کرد:   هفته گردشگری با شعار « سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه گذاری های سبز» کارگاه توانمندسازی جوامع محلی، فعالان و کارکنان تأسیسات گردشگری به مناسبت هفته گردشگری در سراوان برگزار شد.  

او افزود: این کارگاه آموزشی یک روزه توسط آقای حبیب یوسفی مدرس دانشگاه پیام نور و با حضور تعدادی از مسئولان، دهیاران و فعالان حوزه گردشگری در دانشگاه پیام نور برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سراوان ادامه داد: برای توسعه روستاها و آگاهی‌ بخشی جوامع محلی در زمینه گردشگری، کارگاه‌ های آموزشی برای دهیاران روستاهای هدف گردشگری برگزار خواهد شد تا شاهد توسعه این صنعت در روستاها باشیم و از مهاجرت جلوگیری شود. 

او تاکید کرد: هدف از این طرح آشنا کردن و آگاهی‌ بخشی جوامع محلی از قابلیت‌ها و پتانسیل‌ های بالقوه و بالفعل منطقه، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران بومی منطقه، ایجاد اشتغال پایدار بر پایه گردشگری و تاثیر این آموزش در جذب بهتر گردشگر توسط جوامع محلی بوده و هست.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار