بیش از ۱۳ هزار مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده خام دامی انجام شد

رئیس اداره نظارت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۳ هزار مورد بازدید بهداشتی دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان به عمل آمده است.

حمید جانفدا  در خصوص نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر اماکن تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی عنوان کرد: در سیستان و بلوچستان با نظارت‌های بهداشتی مستمر تیم‌ها بیش از ۱۳ هزار مورد بازدید بهداشتی انجام شده و منجر به معدوم سازی بیش از ۱۹ هزار کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی شده است.

وی با اشاره به نظارت‌های مستمر در کشتارگاه‌های دام و طیور سیستان و بلوچستان افزود: در طی ۶ ماه ابتدایی سالجاری بر کشتار بیش از ۴۹ هزار راس انواع دام و بیش از یک میلیون و ۳۱۲هزار قطعه طیور نظارت بهداشتی انجام شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مجموعه دامپزشکی تمام تلاش خود را در تضمین امنیت و ایمنی غذایی و نظارت بر چرخه تولید و توزیع فرآورده‌ها را بکار می‌گیرد اما در این میان ممکن هست افرادی سودجو به تخلفاتی در جهت منافع خود گام بردارند که در همین راستا و طی بازرسی‌های به عمل آمده، ۹۴ فرد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۴۸ واحد متخلف پلمب شده است.

وی افزود: همچنین در مدت زمان ذکر شده، تعداد ۸۷ فقره انواع پروانه شامل صنایع وابسته به دام، مسئول فنی بهداشتی و دستیاران، پروانه ساخت و تولید و پروانه خودرو توسط اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان صادر و تمدید شده است.

جانفدا از همه مردم سیستان و بلوچستان خواست در کنار نظارت‌های کارشناسان نظارت بهداشتی دامپزشکی اگر تخلفی مشاهده کردند مراتب را به سامانه پاسخگویی ۱۵۱۲ دامپزشکی گزارش کنند تا اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام شود.

برچسب ها: دامپزشکی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار