بهبود بیمار با سوختگی بیش از ۹۰ درصد در شیراز

بیمار با سوختگی بالاتر از ۹۰ درصد با تلاش‌ کارکنان بخش‌های درمانی بیمارستان امیرالمومنین (ع) در شیراز بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شد.

دکتر سید محمدمهدی اصلانی مدیر بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) با اشاره به بهبودی یک بیمار با سوختگی بیش از ۹۰ درصد، این موفقیت را تحولی بزرگ در درمان بیماران سوختگی دانست و اظهار کرد: در تابستان امسال با وجود آمار نگران کننده بیماران بستری ناشی از سوانح سوختگی در این مرکز، با تلاش‌های شبانه روزی اساتید و کادر درمانی و پشتیبانی بیمارستان، بیماری با سوختگی بالاتر از ۹۰ درصد نجات پیدا کرده و به آغوش خانواده بازگشت.

او، انجام جراحی‌های سریع و به موقع در کنار همکاری تیمی و روش‌های درمانی روزآمد و برخورداری از جایگزین‌های موقت پوست و مراقبت‌های شدید در بخش‌های مراقبت ویژه سوختگی را از علت‌های این موفقیت برشمرد و از تلاش و تعامل کادر پرستاری و کارکنان درمانی این مرکز در انجام مراقبت‌ها و پانسمان‌های دشوار این بیمار، تقدیر کرد.

مدیر مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) با اشاره به تفاوت چشمگیر بقای بیماران سوختگی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) شیراز، افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی مراکز تحقیقات سوختگی، شانس بهبود و زنده ماندن در بیماران با درصد سوختگی بیش از ۵۰ درصد بسیار کم است، اما با کار تیمی اساتید و کادر درمانی بخش‌های مراقبت‌های ویژه سوختگی، اتاق عمل و سایر بخش‌های بستری سوختگی، این امر در شیراز ممکن شده است.

علیرضا قربانعلی پور تصریح کرد: با وجود شرایط بسیار وخیم برای این بیماران، اما با انجام عمل‌های جراحی مکرر از سوی متخصصان این مرکز و با پشتیبانی مستمر بخش‌های مراقبت ویژه، مراحل درمان با موفقیت سپری شده و این بیمار از بیمارستان مرخص شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.