سناتور آمریکایی: دموکرات‌ها انگیزه پنهانی برای کمک به اوکراین دارند

سناتور اوهایو مدعی است که دموکرات‌ها انگیزه پنهانی برای تأیید بسته‌های کمک نظامی اوکراین دارند.

به گفته «جی دی ونس» سناتور جمهوری‌خواه، چهره‌های جناح چپ سیاسی در آمریکا روسیه را مسئول پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ می‌دانند و متعهد شده‌اند که در اقدامی تلافی‌جویانه، اوکراین را خشک کنند.

به گزارش راشاتودی، ونس در اواخر روز شنبه قبل از توافقی که برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال ایالات متحده منعقد شده بود، در X (توئیتر سابق) نوشت: «متأسفم، این باید گفته شود. بسیاری از وسواس ضد روسیه در چپ ربطی به اوکراین ندارد. این یک فانتزی انتقامی در سال ۲۰۱۶ است.»

سناتور اوهایو افزود: آن‌ها روسیه را به خاطر انتخاب دونالد ترامپ مقصر می‌دانند و اوکراین را برای بازپرداخت خون خشک می‌کنند.

قانون‌گذاران در هر دو طرف حوزه سیاسی در واشنگتن در روز‌های اخیر بر سر اجرای لایحه بودجه موقت برای عملیاتی نگه داشتن سازمان‌های دولتی قبل از ضرب الاجل یک شبه و جلوگیری از تعطیلی پرهزینه، با هم درگیری داشته‌اند.

این بسته که دقایقی قبل از پایان ضرب الاجل روز شنبه به دست «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده امضا شد، بودجه دولت را تا ۱۷ نوامبر تأمین می‌کند، اما کمک‌های اضافی به اوکراین را حذف می‌کند و این یک اولویت کلیدی کاخ سفید است که با مخالفت تعداد فزاینده‌ای از سیاستمداران جمهوری‌خواه مواجه شده است.

مخالفت‌های جمهوری‌خواهان درمورد هزینه‌های بی‌سابقه برای کمک به اوکراین را می‌توان به عنوان سیگنالی تعبیر کرد که جمهوری‌خواهان در حال تغییر موضع انزواگرایانه‌تر در رابطه با کمک‌های نظامی به کی‌یف هستند. این منعکس کننده موضع دونالد ترامپ است که درگیری در اوکراین باید فوراً متوقف شود، زیرا صد‌ها هزار نفر در حال مرگ هستند.

به نظر می‌رسد موضع ونس، با توجه به محتوای پست رسانه‌های اجتماعی‌اش، این است که شخصیت‌های دموکرات در واشنگتن به تلاش‌های خود برای تأمین بودجه جاه‌طلبی‌های نظامی کی‌یف برای حمایت از اوکراین، بلکه برای مخالفت با روسیه به دلیل ادعا‌های مداخله ادعایی مسکو در انتخابات ۲۰۱۶ ادامه می‌دهند.

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، مسکو را به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ با هدف صدمه زدن به نامزدی «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها و حمایت از دونالد ترامپ متهم کردند.

پس از انتشار گزارشی ۱۳۱۳ صفحه‌ای در ژوئیه ۲۰۱۹ پس از تحقیقات تقریباً دو ساله درمورد این موضوع که توسط بازرس ویژه رابرت مولر انجام شد، کمیته اطلاعاتی سنا به رهبری جمهوری‌خواهان اعلام کرد که شواهدی  را یافته است که نشان می‌دهد «کارزار گسترده» روسیه برای تقویت نامزدی ترامپ در آن زمان انجام شده است.

مسکو پیوسته دخالت در آن را رد کرده است. یافته‌های تحقیقات مولر هیچ مدرک محکمی مبنی بر تبانی مستقیم کمپین ترامپ با شخصیت‌های روسی برای پیشبرد اهداف انتخاباتی خود نشان نداد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار