رییس ورزش چوگوی ایران:

«روستا و عشایر دو واژه‌ای که نامشان باعث تقویت هویت ملی می‌شود»

رییس ورزش چوگوی ایران به مناسبت روز روستا و عشایر در ارتباط زنده با رادیو تهران گفت: علیرغم اینکه روستا و عشایر واحدهای اجتماعی کوچک اند لاکن بخاطر وجود بارفرهنگی در ماهیت‌شان، موجب تقویت هویت ملی می‌شوند.

طالب رجب پور روستا و عشایر را جامعه‌ای نسبتاً خود اتکا، عمومآ کم جمعیت نسبت به زندگی شهرنشینی، ولی از ارکان مهم تولید دانست و گفت:افتخار می‌کنم که به عنوان یک روستایی و روستازاده عرض کنم که علیرغم اینکه این دو یک واحد اجتماعی کوچک اند لاکن بخاطر وجود بارفرهنگی در ماهیت‌شان، موجب تقویت هویت ملی نیز می‌شوند.

وی با ذکر برخی از بازی‌های بومی و محلی افزود: بازی‌های بومی و محلی و عشایری همچون ورزش چوگو ماهیتی یکسان، ولی درمناطق مختلف کشور نام‌های متفاوتی دارند.

رییس ورزش چوگوی فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره بنام‌های مختلف ورزش چوگو در مناطق و استان‌های کشور بیان کرد: ورزش چوگوکه اصالتی ایرانی دارد و زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی است، اما همه ما درتلاشیم تا این بازی را از طریق رویکرد قهرمانی و همچنین ساماندهی آن در قالب تیم‌های جوانان، بزرگسالان، پیشکسوتان و بانوان و برگزاری مسابقات بشناسانیم تا مخاطبان بیشتری جذب آن شوند.

رییس ورزش چوگوی ایران افزود: وقتی نگاه ما به بازی‌های بومی و سنتی صرفاً اوقات فراغتی و همگانی باشد سایر ابعاد آن‌ها مغفول می‌ماند در حالی‌که برخی از بازی‌های بومی، محلی و سنتی ما رویکردی قهرمانی دارندولذا همه ما موظفیم که کمک کنیم تا فرهنگ سازی صورت پذیرد.

برچسب ها: چوگو ، ورزش همگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار