معاون استاندار زنجان:

۷۰۰ قطعه زمین رایگان به مشمولان قانون جوانی جمعیت در زنجان واگذار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: امروز ۴۰۰ واحد قطعه زمین به مشمولان قانون جوانی جمعیت در استان با اولویت تعداد خانوار واگذار شد که این میزان تا پایان ساری جاری به ۷۰۰ قطعه خواهد رسید.

ابوالفضل رفیعی روز یکشنبه در آیین واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین به مشمولان قانونی جوانی جمعیت، گفت: یکی از سیاستهای مهم دولت، واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط در قانون جوانی جمعیت است که در استان زنجان به خوبی به مرحله اجرا درآمد.

رفیعی با بیان اینکه استان زنجان در نرخ رشد جمعیت در رتبه هجدهم کشور قرار دارد، افزود: این نرخ در استان طی سه سال گذشته ثابت بود که امیدواریم با توجه به اقدامات زیرساختی، افزایش یابد و به بالای یک درصد برسد.

وی با بیان اینکه بحث جمعیت، ترکیب و ساختار آن یکی از مولفه های مهم برای هر کشوری محسوب می شود چرا که در ابعاد مختلف تاثیرگذار است، افزود: توجه به جمعیت در دستور کار سیاستگذاران عالی کشور قرار گرفته و مدتی است سیاست های این بخش در راستای افزایش جمعیت به طور جدی دنبال می شود.

این مسوول ادامه داد: نیروی خلاق جوان نقش بسزایی در جامعه ایفا می کند از این رو موارد مندرج در قانون جوانی جمعیت به مرحله اجرا درآمد که از جمله مطالبات مهم مقام معظم رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین آیتم های تحقق این برنامه، تقویت زیرساخت های افزایش جمعیت است، گفت: برای دستیابی به اهداف باید گفتمان لازم از سوی رسانه های جمعی ایجاد و به خوبی تبیین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان لازمه تحقق قانون جوانی جمیت را عزم ملی و فرهنگسازی عنوان کرد و گفت: حمایت های لازم باید از سوی دستگاه های متولی امر انجام گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اجرای طرح نفس به عنوان اقدامی مهم در راستای پیشگیری از سقط جنین در استان، گفت: موفقیت این کار در گرو کار فرهنگی بود به طوری که علاوه بر کمک به خانواده های نیازمند به تولد بیش از ۱۵۰ نوزاد منجر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.