شیخ نعیم قاسم در سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی:

قرار نگرفتن در بلوک دشمن، کوچکترین اقدام در وحدت اسلامی است

معاون دبیرکل حزب الله گفت: کوچکترین اقدام در راستای وحدت اسلامی این است که کشور‌های ما در کنار بلوک دشمن قرار نگیرند.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله در سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار كرد: ما باید در دیدار‌های خود بر ارزش‌های والای اسلامی تاکید کرده و با استفاده از رسانه‌ها، تبلیغ، گفتگو با دلیل و برهان به مقابله با کسانی که به ترویج هم‌جنس‌گرایی و مادی‌گرایی هستند و جنگ نرم علیه مسلمانان را دنبال می‌کنند، مقابله کنیم.

وی تصریح کرد: حداقلِ وحدت اسلامی این است که کشور‌های ما در کنار بلوک دشمن قرار نگیرند؛ بلکه در کنار هم بایستند و در همه روابط با یکدیگر همکاری داشته باشند.

شیخ نعیم قاسم، وحدت میان مسلمانان را از اهداف امام خمینی (ره) خواند و تاکید کرد که در این راه هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین اشاره کرد و افزود: ما باید به همه اعلام کنیم که اشغال فلسطین به معنای اشغال سرزمین همه مسلمانان است و همه باید در برابر دشمن صهیونیستی بایستند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که مسئله حقوق فلسطینیان از طریق سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی محقق نمی‌شود بلکه با مقاومت فلسطینیان تحقق می‌یابد.

وی با بیان این که ما باید برای تقویت و تحکیم مقاومت مردم فلسطین تلاش کنیم، گفت: ما باید تجربه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مستضعفان جهان را الگو قرار دهیم.

معاون دبیرکل حزب الله با بيان اينكه تجربه مقاومت لبنان در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ در برابر رژیم صهیونیستی می‌تواند الگوی مقاومت در آینده باشد، تصریح کرد: نتایج و دستاورد‌های امت اسلامی باعث شده است مقاومت شکل منطقی به خود بگیرد و محور مقاومت نیز می‌تواند دستاورد‌های خوبی برای دنیا به ارمغان بیاورد.

شیخ نعیم قاسم در پایان سخنان خود به از سرگیری روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی اشاره کرد و تاکید کرد که این ارتباط می‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد که همکاری میان دو کشور مهم منطقه می‌تواند به مقابله با جنبش‌های افراطی کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار