مشاهده یک قلاده پلنگ نر در ارتفاعات جنگلی رودسر + فیلم

تصاویر یک قلاده پلنگ ایرانی در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع اشکورات رودسر به کمک دوربین تله‌ای به ثبت رسید.

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: با تلاش محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر، با نصب دوربین‌های تله‌ای در ارتفاعات یک هزار و ۷۰۰ متری منطقه شکارممنوع اشکورات، بار دیگر تصاویر بسیار زیبایی از حضور گونه حمایت شده پلنگ در این منطقه جنگلی به ثبت رسید که مشاهده و ثبت این تصاویر حاکی از غنای تنوع زیستی در این استان است.

او استفاده از دوربین‌های تله‌ای را به عنوان یکی از راهکار‌های حفاظتی و حراستی حیات وحش دانست و افزود: این برنامه‌ها و نصب تجهیزات در مناطق حفاظت شده استان گیلان در حال گسترش است و از طریق دوربین‌های تله‌ای، تصاویر و فیلم‌های بسیار ارزشمندی از چگونگی زیست و تنوع زیستی حیات وحش هر منطقه ثبت می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: به جهت اطلاع از وضعیت زیستی و برنامه ریزی برای حفاظت بهتر از آنان مقرر است با ادوات ثبت تصویر نظیر دوربین‌های تله‌ای و همچنین پایش زیستگاه و شناسایی نمایه‌ها در سطح شهرستان با آغاز فصل بهار، جزییات دقیقی از پراکنش این گونه‌ها نیز به دست آید.

شهرستان رودسر به علت دارا بودن پوشش گیاهی مناسب، وجود رودخانه‌ها و چشمه‌های دائمی و فصلی، از مناطق مهم زیستگاه گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری در استان گیلان به شمار می‌رود که از جانوران این منطقه می‌توان به خرس قهوه‌ای، گربه وحشی، کل و بز و ... اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.