پیونگ یانگ: واشنگتن از خط قرمز عبور کرده است

یکی از مقامات کره شمالی تاکید کرد روابط این کشور و روسیه ارتباطی با آمریکا ندارد و واشنگتن با دخالت در این موضوع خطوط قرمز را رد کرده است.

ایم چون ایل، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی روز یکشنبه گفت: خصومت آمریکا و تلاش برای مداخله در روابط دوستانه روسیه و کره شمالی از خط قرمز عبور کرده است که نشان دهنده تمایل واشنگتن برای هژمونی است.

براساس گزارش اسپوتنیک، او در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، افزود: خصومت ناعادلانه و ظالمانه آمریکا در قبال روابط سنتی دوستانه و همکاری بین جمهوری دموکراتیک خلق کره و روسیه و تلاش این کشور برای مداخله در آن‌ها از خط قرمز‌ها عبور کرده است.

ایم چون ایل ادامه داد: اخیراً آمریکا بدون مدرک، توسعه روابط حسن همجواری بین دو کشور را نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی توصیف کرد تا به افکار عمومی جهانی این تصور نادرست را القا کند که همکاری بین دو کشور کره شمالی و روسیه یک "تهدید" برای صلح و امنیت جهانی هستند.

این سیاستمدار کره شمالی همچنین خاطرنشان کرد که رفتار واشنگتن نشان می‌دهد "روش تفکر هژمونی مبتنی بر منطق تقابل به سبک جنگ سرد هنوز در این کشور ادامه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد ائتلاف نظامی سه جانبه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن که آشکارا در تقابل با کره شمالی و کشورهای همسایه و ناتو که مغزمتفکر جنگ اوکراین است مانند غذه ای سرطانی نظم بین المللی که برپایه منشور سازمان ملل متحد است را به خطر می اندازند و تهدیدی بزرگ علیه صلح و امنیت جهان به شمار می روند.

پیش از این مقامات آمریکا و کره جنوبی درباره احتمال تلاش روسیه برای بدست آوردن مهمات از کره شمالی برای استفاده در جنگ اوکراین و کمک گرفتن پیونگ یانگ از مسکو در زمینه تکنولوژی برنامه های هسته ای و موشکی ابراز نگرانی کردند.

برچسب ها: کره شمالی ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار