هنرمند چهارمحالی برنده مسابقه طراحی پوستر هندوستان ۲۰۲۳ شد

قاسم رشیدی ده صحرایی هنرمند چهارمحال و بختیاری برنده مسابقه طراحی پوستر روز تایپوگرافی ۲۰۲۳ شد.

احسان قائدی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: رقابت جهانی تایپوگرافی با محوریت حروف نگاری و با تمرکز بر مقوله طراحی نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و سمینار‌های تخصصی در هندوستان برگزار می‌شود.

وی افزود: ۱۱ ایرانی در بین لیست برندگان مسابقه طراحی پوستر روز تایپوگرافی ۲۰۲۳ برای عنوان مقدس و تایپوگرافی حضور دارند که قاسم رشیدی ده صحرایی هنرمند چهارمحال و بختیاری در بین آن‌ها است.

قائدی اضافه کرد: ده صحرایی با تکیه بر مقوله تقدّس، واژه‌ی مقدس با قلم شاخص نستعلیق طرح خود را ارائه داده و سعی داشته تا با فرم حروف، نقوش ایجاد شده در محدوده و انتهای واژه و رنگ‌های متناسب، این مفهوم را به خوبی القاء کند.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: در طرح این هنرمند چهارمحال و بختیاری معکوس بودن طراحی حروف، دلیل بر نگاه به پاکی و قداست، از هر زاویه و حیث در زندگی را در پس زمینه روشن القا می‌کند.

برندگان این رویداد هنری حق شرکت رایگان با هزینه‌های سفر در سمینار و کارگاه تایپوگرافی را که از ۲۶ تا ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ در گروه هنر‌های کاربردی، دانشکده هنر‌های تجسمی دانشگاه هندو Banaras، بنارس (BHU Varanasi)، هند برگزار می‌شود، دارند.

قاسم رشیدی ده صحرایی هنرمند جوان چهارمحال و بختیاری کارشناس ارشد ارتباط تصویری است و اکنون دبیر آموزش و پرورش در استان چهارمحال و بختیاری است.

رشیدی تا کنون در جشنواره‌های بین المللی بسیاری شرکت داشته و جایزه‌های مختلفی، چون چهاردمین دوسالانه بین المللی زنبور طالیی روسیه، برگزیده بخش لوگوتایپ جشنواره بین المللی روز تایپوگرافی ۲۰۱۹ هندوستان، برگزیده دومین جشنواره بین المللی پوستر رگی جامائیکا- کینگستون۲۰ و ... را از آن خود کرده است. این هنرمند جوان نمایشگاه‌های بسیاری را نیز به صورت گروهی در ایران و دیگر کشور‌ها را درکارنامه کاری خود داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.