سازماندهی بیش از ۵۴ هزار ورزشکار در کرمانشاه

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تا پایان شهریور بیش از ۵۴ هزار ورزشکار در کرمانشاه بیمه و سازماندهی شده اند.

امید قادری رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه با اشاره به آمار ورزشکاران سازمان یافته کرمانشاه طی شش ماهه نخست امسال، گفت : در این مدت ۵۴ هزار و ۲۹۳ ورزشکار-۲۰ هزار و ۴۷۶ ورزشکار زن و ۳۳ هزار و ۸۱۷ ورزشکار مرد - در سطح استان بیمه و سازماندهی شدند.

وی ادامه داد: در بین رشته‌های ورزشی، فوتبال، والیبال و ژیمناستیک بیشترین تعداد ورزشکاران سازمان یافته را طی این مدت داشته اند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان خاطرنشان کرد: از کل ورزشکاران سازمان یافته استان، یازده هزار و ۵۲۱ ورزشکار مربوط به رشته فوتبال هستند و پس از آن والیبال با ۵۲۵۸ ورزشکار و ژیمناستیک با ۵۱۸۲ ورزشکار در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی تصریح کرد: طی شش ماهه سال گذشته رشته‌های فوتبال، کشتی و کاراته سه رشته برتر در کرمانشاه بودند که امسال رشته‌های والیبال و ژیمناستیک با رشد قابل توجه ورزشکاران خود توانستند رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دهند.

قادری در خصوص بالاترین آمار ورزشکاران سازمان یافته در بین شهرستان‌های استان هم گفت: کرمانشاه با ۳۴ هزار و ۸۷۰ ورزشکار بیشترین ورزشکاران سازمان یافته را در استان به خود اختصاص داده است.

وی متذکر شد: البته باید در نظر گرفت که حدود نیمی از جمعیت استان در شهر کرمانشاه زندگی می‌کند، بنابراین طبیعی است که بالاترین آمار ورزشکاران سازمان یافته هم از این شهرستان باشد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه از اسلام آبادغرب با ۳۰۳۸ ورزشکار سازمان یافته، جوانرود با ۲۳۰۹ نفر و سرپلذهاب با ۲۱۵۳ نفر به عنوان سه شهرستان دیگر استان که بالاترین آمار ورزشکاران سازمان یافته را به خود اختصاص داده‌اند، نام برد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.