بهره برداری از اقامتگاه بومگردی در گالیکش

اقامتگاه بوم‌گردی "جومه" در روستای فارسیان گالیکش هم‌زمان با هفته گردشگری به بهره‌برداری رسید.

محمدجواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان در آئین افتتاح این اقامتگاه بوم‌گردی گفت: اولویت ما در روستا‌های سطح استان ایجاد زیرساخت‌های گردشگری است و لذا راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به دلیل ایجاد چرخه اشتغال با سرمایه‌گذاری اندک، از اهمیت بیشتری برخوردارند.

ساوری اضافه کرد: کلید واژه استاندار گلستان در ایجاد اشتغال، تقویت جوامع محلی بر محور معیشت روستاهاست و در همین راستا بوم‌گردی‌ها به دلیل زودبازده بودن از سیاست‌های اصلی اداره‌کل میراث فرهنگی استان است و تلاش ما حمایت از سرمایه‌گذارن این بخش است.

محمدرضا میرنیا فرماندار شهرستان گالیکش نیز در این مراسم با تبریک هفته گردشگری و فرارسیدن هفته وحدت افزود: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های شهرستان گالیکش در جهت توسعه پایدار و رونق اقتصادی، حوزه گردشگری است.

او افزود: وجود قومیت‌ها، طوایف و آداب و رسوم متعدد، برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بکر و متنوع نظیر آبشارها، جنگل‌ها و غارها، محصولات کشاورزی و باغی بی‌شمار و ساده زیستی مردم از شاخص‌ترین ویژگی‌های مناطق روستایی شهرستان گالیکش است که ضرورت توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستا‌ها را دوچندان می‌کند.

محمد رزاقی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گالیکش نیز گفت: اقامتگاه بوم‌گردی جومه فارسیان با زیربنای ۱۲۰ مترمربع و ظرفیت ۴۰ نفر با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۲ نفر به‌عنوان بیست و پنجمین اقامتگاه بوم‌گردی فعال این شهرستان امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.