لزوم مطالبه گری رسانه‌ها در مسیر پیشرفت گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان بر لزوم مطالبه گری رسانه‌های محلی برای پیشرفت و رفع مشکلات این استان تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان در دیدار با تعدادی از فعالان عرصه روزنامه و خبر استان، بهره گیری از ظرفیت رسانه‌های داخلی در راستای تضعیف رسانه‌های معاند را ضروری دانست.

او با اشاره به اینکه رسانه امروز بر خلاف گذشته دارای تنوع و گستردگی بسیاری است، گفت: رسانه در عصر کنونی از ارکان مهم و تصمیم ساز در یک جامعه است.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه نقش رسانه، روشنگری در جامعه است، افزود: باید از ظرفیت رسانه‌های داخلی در راستای تضعیف رسانه‌های معاند بهره بگیریم.

حجت الاسلام صادقی مطالبه گری را امری ممدوح، لازم و از وظایف مهم رسانه‌ها برشمرد و تصریح کرد: مطالبه گری قاعده‌مند و دقیق و نقد سازنده و در چارچوب قانون یک فرصت برای هر حکومت است تا به اصلاح کاستی‌ها و نواقص جامعه اقدام کند.

او به تمامی اصحاب رسانه توصیه کرد: تلاش کنید تا با رعایت اصول اخلاقی و چارچوب‌های دینی و با پرهیز از هیجان و احساسات، به نشر درست و صحیح اخبار بپردازید.

رئیس شورای قضایی گیلان یکی از دلایل عدم پیشرفت استان را فقدان مطالبه گری رسانه‌ها و مردم دانست و گفت: همه گرایش‌های سیاسی و احزاب مختلف در آبادی و پیشرفت استان توافق نظر دارند و باید در مسیر پیشرفت و رفع کمبود‌های آن از مسئولان مطالبه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.