بهره برداری از پارک جنگلی ثامن الائمه (ع) قم همچنان نامعلوم

پارک جنگلی ثامن الائمه (ع) واقع در کیلومتر ۲ جاده قم- گرمسار سال هاست همچنان در انتظار سرمایه گذاری برای بهره برداری است.

داوودی،معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: پارک جنگلی ثامن الائمه (ع)قم که با هدف توسعه‌ سرانه‌ فضای سبز استان قم تاسیس شده است و اقدمات اولیه و زیرسازی‌های آن صورت گرفته، سال هاست در انتظار ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار برای مدیریت بهره برداری است.
 
او افزود: این پارک جنگلی که در کیلومتر ۲ آزاد راه قم-گرمسار با مساحتی به وسعت ۴۳۵ هکتار واقع شده، از شرایط جغرافیایی بسیار مناسبی برای جذب گردشگران، مسافران و زائران حرم حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) برخوردار است و اداره کل منابع طبیعی تنها عهده دار ایجاد این پارک جنگلی بوده است، ولی اختیارات و بودجه‌ای برای بهره برداری از آن ندارد.
 
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خاطر نشان کرد: امتیاز و انتقال پساب، آب بهداشتی، منبع ذخیره آب بهداشتی، اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای و نهالکاری در سطح ۱۱۱ هکتار، برق و انتقال برق جهت پمپاژ اولیه و ثانویه پساب، احداث کلیه جاده‌های اصلی و فرعی پارک تا سطح زیر اساس از جمله اقدامات اولیه‌ ای است که برای احداث این پارک جنگلی تاکنون انجام شده است.
 
پارک جنگلی ثامن الائمه (ع) با مساحت ۴۳۵ هکتار از مصوبات سفر رهبری به قم در سال ۸۹و تاکنون عملیات اجرایی در ۲۱۳ هکتار آن انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.