مجلس نمایندگان آمریکا دست به دامن «بودجه موقت» شد

نمایندگان آمریکا در آخرین ساعات باقی‌مانده تا سال مالی جدید، برای جلوگیری از تعطیلی دولت لایحه «بودجه موقت» را تصویب کردند.

سال مالی در آمریکا از اول اکتبر (یکشنبه) آغاز می‌شود و تنها چند ساعت مانده به پایان فرصت مجلس نمایندگان برای تصویب بودجه، دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات مجبور به تصویب یک لایحه بودجه موقت برای جلوگیری از تعطیلی دولت شدند.

به گزارش ان بی سی، این لایحه «بودجه کوتاه مدت» اکنون به سنا می‌رود و پس از آن به امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواهد رسید. سپس، لایحه بودجه موقت می‌تواند دولت را تا ۴۵ روز دیگر باز نگه دارد. 

 اختلافات در مجلس نمایندگان آمریکا بر سر بودجه سال مالی جدید که از اول اکتبر آغاز می‌شود، بالا رفته است. چند نماینده جمهوری‌خواه خواستار کاهش ارسال کمک‌ها به اوکراین شده‌اند در حالی که نمایندگان دموکرات با این موضوع مخالف‌اند.

اگر این لایحه موقتی تصویب نمی‌شد، دولت آمریکا از صبح یکشنبه تعطیل می‌شد، پرداخت حقوق ۴ میلیون نیروی خدماتی و سایر کارکنان فدرال متوقف و همچنین پارک‌ها و بنا‌های فدرال بسته می‌شد. 

پیش از این در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، دولت آمریکا به تعطیلی کشیده شد. در آن زمان با مخالفت دموکرات‌ها لایحه بودجه جدید تصویب نشد و دولت فدرال به مدت ۵ هفته تعطیل بود. این تعطیلی سبب اعتراضات شدید در میان کارکنان دولت شد و افزون بر این ۱۱ میلیارد دلار هزینه بر جا گذاشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار