در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

صلح و سازش ۴۳ درصدی در پرونده‌های شورای حل اختلاف کشور+ فیلم

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور از صلح و سازش ۴۳ درصدی در پرونده‌های شورای حل اختلاف کشور خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به سیاست دستگاه قضایی در کاهش جمعیت کیفری و نیز کاسته شدن از حجم پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی و حل کردن دعاوی و اختلافات قبل از مراجعه و ورود به دستگاه قضایی، مراجعه به شورا‌های حل اختلاف بیش از پیش رونق گرفته و مورد توجه قرار گرفته است.

از سوی دیگر از آنجا که کشورمان مهد تمدن ایرانی و اسلامی است، یکی از توصیه‌های پرتکرار همین فرهنگ ناب اسلامی، اتکا به شیوه‌های صلح و سازش در دعاوی است که این مهم بار‌ها در آیات مختلف قرآن کریم مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شورا‌های حل اختلاف یکی از نهاد‌های مبارکی است که در جمهوری اسلامی پایه گذاری شد و بعد از ۲۱ سال که از تاسیس ان گذشته امروز یک نهاد بسیار کارآمد به شمار می‌آید.

وی گفت: به عنوان نمونه در طی سه سال گذشته رشدی که عملکرد شورا‌های حل اختلاف داشته قابل توجه بوده است.

صادقی اظهار کرد: در سه سال گذشته در سال ۳ میلیون ۷۰۰ پرونده در شورا‌های حل اختلاف رسیدگی می‌شد که حدود ۳۰ درصد این پرونده‌ها منجر به صلح و سازش می‌شد و هر پرونده در مدت زمان ۳۹ روز مورد رسیدگی قرار می‌گرفت.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: اکنون آمار رسیدگی به پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف کشور در یک سال به ۵ میلیون پرونده رسیده است و رسیدگی به پرونده‌ها به ۲۹ روز کاهش پیدا کرده و میزان صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف به ۴۳ درصد رسیده است.

وی افزود: این معنی را به همراه دارد که کارآمدی و بهره وری افزایش پیدا کرده است درصورتی که همکاران ما در سراسر کشور از ۳۲ هزار نفر به ۲۸ هزار رسیده است.

صادقی در پایان گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۲ ابن آمار بهبود بیشتری پیدا کند.

 

برچسب ها: حل اختلاف ، سازش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۳:۳۹ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
سلام،

اول روی دیوار خانه ما آمد بعد هم به ۱۱۰ شکایت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
با اطاله دادرسی به اسم شورای حل اختلاف و ناامیدی شخص از گرفتن حق خودش ، میگه اینقدر زدمش که حلال حلالش به آسمون رفت
همون طوری کم اطاله دادرسی داشتیم الان با این شورای یه بار هم باید اونجا گیر بیوفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
43 درصد مردم از قانون نا امید شدن چون شورا هیج کاری با مجرمان نداره و در شورای حل اختلاف تسلیم بی عدالتی شدن تا وقتشان بیشتر از این تلف نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
سلام در قدیم می گفیم هر کس 50 درصد کاری که به او محول شده انجام ندهد یعنی نمره زیر 10 گرفته و مردود است . حال در عصر وارونگی نمره 8.3 افتخار است !!!! راستی چرا عصر وارونگی ایجاد شده از اختلاسگر و دزد و قاچاقچی و ... به عناوین مختلف حمایت می شود ولی هیچ حمایتی از افراد قانونمند نمی شود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۱ مهر ۱۴۰۲
البته صلح و سازش زوری و از روی ناچاری
آخرین اخبار