زمینه سرمایه گذاری مسکن در استان قزوین افزایش می یابد

استاندار قزوین گفت: در آینده‌ای نزدیک زمینه سرمایه گذاری مسکن در استان قزوین افزایش پیدا خواهد کرد و با افزایش عرضه ساختمان نرخ اجاره بها کاهش می‌یابد.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین گفت: یکی از ظرفیت‌های ویژه تولید در استان موضوع مسکن است که با توجه به اقدامات و پیگیری‌های مستمر مجموعه مدیریتی استان در آینده‌ای نزدیک زمینه سرمایه گذاری مسکن در استان قزوین افزایش پیدا خواهد کرد و با افزایش عرضه ساختمان نرخ اجاره بها کاهش می‌یابد.

اعلایی افزود: یکی از دغدغه‌های قابل توجه استان در اواخر سال گذشته افزایش تورم شهری و روستایی بود که استان را در رتبه نخست تورم کشور معرفی می‌کرد، موضوعی که با توجه به برنامه ریزی‌های استان و اتفاقاتی که در سطح ملی در حال انجام است در مسیر اصلاح قرار گرفته و هم اکنون استان قزوین در رتبه دوازدهم قرار دارد.

وی اضافه کرد: باید در راستای مهار تورم استان به ویژه در حوزه اجاره مسکن و خدمات تلاش بیشتری صورت گیرد، تلاش‌هایی در این زمینه شروع شده و حرکت رو به رشد است که باید با برنامه ریزی لازم در زمان معقول به نتیجه برسد.

اعلایی گفت: سیاست اصولی در مهار تورم و افزایش درآمد سرانه موضوع افزایش تولید می‌باشد و هرچقدر در این حوزه قدم‌های بیشتری برداشته شود، درآمد سرانه افزایش و تورم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. 

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین مستعد افزایش تولید است و این تولید فقط محدود به کالا نمی‌شود و خدمات را هم شامل می‌شود، اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های ویژه تولید در استان موضوع مسکن است که با توجه به اقدامات و پیگیری‌های مستمر مجموعه مدیریتی استان در آینده‌ای نزدیک زمینه سرمایه گذاری مسکن در استان قزوین افزایش پیدا خواهد کرد و با افزایش عرضه ساختمان، نرخ اجاره بها کاهش می‌یابد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه با توسعه صنعت ساختمان صنایع وابسته به آن رشد می‌کنند و تولید در بسیاری از صنایع مورد تاثیر قرار می‌گیرد اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر مجموعه مدیریتی استان اراضی جدیدی به فضای ساخت و ساز استان اضافه و مسائل و مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد، زمین‌هایی که شامل اراضی عظیمیه به مساحت ۴۰۰ هکتار و اراضی اوقافی برخی از روستا‌ها و شهر‌های استان قزوین می‌شود. 

وی افزود: زیرساخت‌های اراضی نامبرده در حال انجام و پیگیری است و مشکل زیرساخت در بخشی از این اراضی حل شده و در بخشی دیگر هم در حال انجام است.

استاندار قزوین با اشاره به وضعیت ضریب جینی استان قزوین ادامه داد: نابرابری اقتصادی عامل بسیاری از ناهنجاری‌ها می‌باشد، رتبه چهارم در ضریب جینی مناطق شهری و رتبه ششم در ضریب جینی مناطق روستایی نشان دهنده وضعیت مطلوب استان در این زمینه است که حاصل تلاش و برنامه ریزی مسئولان مربوطه بوده است. 

گردشگری در سند سرمایه گذاری استان به شکل جدی دیده شود

اعلایی گفت: اقتصاد استان ظرفیت رشد قابل توجهی را در حوزه گردشگری دارد، موضوعی که در فضای ذهنی استان و کشور مغفول است و به همین دلیل باید در سند سرمایه گذاری استان، گردشگری به شکل جدی دیده شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: میزان تردد در محور‌های مواصلاتی استان به اندازه‌ای بالاست که اگر این استان ظرفیت‌های گران بهای تاریخی و طبیعی را هم نداشت بازهم می‌توانست مورد استفاده گردشگران قرار گیرد و این مهم با توجه به ظرفیت‌ها و میراث فوق العاده تاریخی و طبیعی باید با اثرگذاری بیشتری همراه باشد.

نمانیده عالی دولت در استان اظهار داشت: حضور گردشگر در استان عامل پیشرفت و تعالی خواهد بود و مردم و مسئولان باید آمادگی ذهنی در این حوزه داشته باشند و همه مردم و مسئولان در حوزه گردشگری پای کار بیایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.