ارتش آمریکا از نیرو‌های خود تست اعتیاد می‌گیرد

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد به طور رندوم و تصادفی از نیرو‌های ویژه خود آزمایش اعتیاد خواهد گرفت.

ارتش آمریکا آزمایشات تصادفی مصرف مواد مخدر بر روی نیرو‌های ویژه خود، از جمله نیروی دریایی و نیرو‌های دلتای ارتش، کلاه‌ سبزها و هنگ تکاور را از ماه نوامبر آغاز خواهد کرد.

براساس گزارش الجزیره، کیث دیویدز، دریاسالار آمریکایی و فرمانده فرماندهی جنگ ویژه نیروی دریایی گفت که این آزمایش برای محافظت از سلامت سربازان و آمادگی نظامی ضروری است.

نیروی دریایی اولین گروهی خواهد بود که آزمایشات تصادفی را در ماه نوامبر آغاز خواهد کرد و فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا گفت که به زودی از این روش پیروی خواهد کرد، اگرچه تاریخ شروع آن مشخص نشده است. با این وجود نیروی هوایی آمریکا و فرماندهی نیرو‌های ویژه تفنگداران دریایی گفتند که آن‌ها هنوز سیاست مشابهی برای آزمایش اعتیاد درخواست نکرده اند.

استفاده از استروئید‌ها و سایر دارو‌های افزایش دهنده عملکرد یک مشکل محدود، اما مداوم در سراسر ارتش آمریکا بوده است، اما رهبران نیرو‌های مسلح از افزایش آزمایشات خودداری کرده اند. سرویس‌های نظامی آمریکا آزمایش‌های گاه به گاه انجام داده‌اند، زمانی که متوجه مشکلی با یکی از نیرو‌های نظامی می‌شوند، اما برای انجام آزمایش‌های معمول و تصادفی باید از پنتاگون مجوز ویژه دریافت کنند.

بر اساس اعلام فرماندهی نیروی دریایی ارتش آمریکا، هر ماه ۴ واحد نظامی به صورت تصادفی انتخاب و ۱۵ درصد از هر یک مورد آزمایش قرار خواهند گرفت. این رقم به ۲۰۰ ملوان در ماه می‌رسد و آن‌هایی که آزمایش آن‌ها مثبت است با تنبیه یا حذف مواجه می‌شوند.

یکی از عوامل محرک در این اقدام که ماه هاست در دست بررسی است، مرگ یکی از نامزد‌های نیروی دریایی در اوایل سال گذشته بود. کایل مولن، ۲۴ ساله، تنها چند ساعت پس از انجام آزمایش طاقت‌فرسا هفته جهنم SEALs، بر اثر ذات‌الریه حاد جان خود را از دست داد.

اگرچه آزمایشات هیچ شواهدی مبنی بر دارو‌های افزایش دهنده عملکرد در سیستم او پیدا نکرد، گزارشی از سوی فرماندهی آموزش و پرورش نیروی دریایی (NETC) نشان داد که وی برای برخی از استروئید‌ها غربالگری نشده است، زیرا نمونه‌های خون و ادرار مورد نیاز در دسترس نبود و چندین ویال مواد مخدر و سرنگ بعداً در خودروی وی کشف شد.

در آزمایشات تصادفی جدید در صورت مثبت بودن جواب آزمایش به ملوان اطلاع داده می‌شود، تحقیقات اولیه انجام می‌شود و در صورت عدم وجود دلیل قانونی برای مواد مخدر ملوان مشمول تنبیه و حذف از نیرو می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار