۷۰ درصد فارغ التحصیلان مهارتی آذربایجان‌غربی دارای شغل هستند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه که فارغ التحصیل شده اند، وارد بازار کار تخصصی شده و دارای شغل هستند.

رسول خداوردی وند کشتیبان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های این دانشگاه، بسترسازی مناسب برای گزینش تیم فنی و صنعتی است به این شکل که فارغ التحصیلان در راستای تبدیل به تکنسین ماهر آموزش می‌بینند و از این رو پس از اتمام دوره آکادمیک در دوره کاردانی و کارشناسی در سریع‌ترین زمان وارد بازار کار می‌شوند.

وی با اشاره به آمار تایید شده این دانشگاه اضافه کرد: طبق آمار،  یکی از شاخص‌های عملکردی این دانشگاه، ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان است که با توجه به اقدامات انجام شده در این راستا، ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه مشغول به کار شده‌اند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی افزود: ماموریت دانشگاه، حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم و مساله محور در راستای برقراری ارتباط با صنعت است تا زمینه مهارت آموزی موثر در بین دانشجویان فراهم شود.

خداوردی وند با بیان اینکه بیشتر این دانشجویان در قالب تکنسین واحد‌های صنعتی و تولیدی استان به سبب تعاملی که بین واحد‌های تولیدی و دانشگاه است، مشغول می‌شوند، ادامه داد: عده‌ای نیز به سمت کارآفرینی رفته و اقدام به راه‌اندازی واحد‌های تولیدی و صنعتی خود می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در این استان چهار دانشکده فنی و حرفه‌ای فعالیت دارد، گفت: ۲ دانشکده در ماکو و میاندوآب نیز در حال تاسیس هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.