وزیر خارجه انگلیس حمایت از اوکراین را دردناک خواند

وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد حمایت از اوکراین دشوار و دردناک است، اما بدون آن، مشکلات پیش روی لندن بدتر خواهد بود.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با مجله هاوس مدعی شد جنگ در اوکراین بر کشور‌های سراسر جهان فشار می‌آورد، اما اکنون رویگردانی از کی یف یک گزینه مناسب نیست. او گفت که اگر انگلیس حمایت از کی یف را متوقف کند، وضعیت در این کشور بدتر خواهد شد.

وزیر خارجه انگلیس افزود: به همین دلیل است که موضع دولت انگلیس تعیین کننده است. ما توجه همه شرکای بین المللی خود را به این امر جلب می‌کنیم. سخت است و درد دارد. اما اگر شکست بخوریم، مشکل‌ دردناک‌تر خواهد بود. انگلیس «باید با خستگی مقابله کند» و این یک «مشکل بزرگ» است.

پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، لندن دامنه تدارکات را به کی یف گسترش داد. در ۱۲ ژوئیه، بن والاس، وزیر دفاع سابق انگلیس در پاسخ به انتقادات اوکراین در مورد تامین تسلیحات، گفت که انگلیس یک سرویس تحویل آمازون نیست. او همچنین از کی‌یف خواست که از حمایت‌هایی که قبلاً دریافت کرده است بیشتر سپاسگزار باشد. اما ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور با سخنان والاس مخالفت کرد.

مقامات روسیه بار‌ها از ارسال تسلیحات غربی به کی یف و به دخالت مستقیم و غیرمستقیم کشور‌های غربی در درگیری در اوکراین انتقاد کرده اند. کرملین اعلام کرد که تانک های اروپایی و آمریکایی مانند سایر تجهیزات نظامی غربی در اوکراین می سوزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار