لزوم برگزاری مسابقات دانش‌آموزی در جایزه مصطفی (ص)

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:برگزاری مسابقات دانش آموزی در جایزه مصطفی زمینه ساز تقویت این گروه از جامعه در جهان است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر حضور دانش‌آموزان در این رویداد گفت: باید تلاش شود تا برگزاری جشنواره‌های دانش‌آموزی را در جایزه مصطفی تقویت کنیم تا دانشمندان فردا را بسازیم و آن‌ها بتوانند در سایر جوایز بین‌المللی موجب نمایانگر شدن دانش جهان اسلام شوند.


مهدی کاظمی در خصوص ضرورت هوش مصنوعی نیز گفت: هوش مصنوعی به عنوان یک ضرورت در دنیای کنونی مطرح است و می‌تواند با سایر علوم تلفیق شود و زمینه شتابدهی بیشتر در کسب موفقیت‌های علمی را فراهم کند.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پرداختن به موضوع هوش مصنوعی باید در سنین پایین و اواخر دوره ابتدایی و به ویژه در دوره متوسطه مورد توجه قرار گیرد، افزود: در دوره متوسطه اول آموزش کدنویسی و هوش مصنوعی از سال گذشته آغاز شده تا بتوانیم در آینده شاهد حضور برنامه‌نویسان و کدنویسانی موفق در این حوزه باشیم.


او  با بیان اینکه کدنویسی دروازه ورود به هوش مصنوعی است، گفت: در آینده افرادی که در این حوزه فعالیت کرده‌اند می‌توانند در عرصه‌های مختلف به ویژه هوش مصنوعی فعال باشند و موفقیت‌های چشمگیری کسب کنند.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به میزبانی اصفهان از اولین رویداد دانش‌آموزی در حوزه هوش مصنوعی گفت: این رویداد کاری ابتکاری بود که به همت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و با مشارکت بنیاد نخبگان برگزار شد و استان اصفهان همواره در عرصه‌های مختلف پیشرو است.


او افزود: در جشنواره نوجوان خوارزمی که به صورت کشوری برگزار می‌شود به موضوع هوش مصنوعی پرداخته می‌شود، اما این رویداد به صورت یک جشنواره مستقل هوش مصنوعی می‌تواند زمینه‌ساز اجرای کشوری، منطقه‌ای و جهانی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.