واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید

رئیس جمهور طرح در سفر به استان اصفهان واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان را به طور رسمی افتتاح کرد.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان عصر روز جمعه در سومین برنامه سفر یک روزه خود به استان، پروژه تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان را به طور رسمی افتتاح کرد.

طرح بزرگ تصفیه گازوئیل با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان و ۵۱۱ میلیون یورو در پالایشگاه اصفهان اجرا شده است و برآورد افزایش سودآوری آن ۲۶۳ میلیون دلار در سال پیش‌بینی می‌شود.

برای طرح بزرگ تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان حدود ۱۴ هزار تُن نصب تجهیزات، یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر کابل‌کشی، ۹۵۰ هزار اینچ قطر لوله‌کشی و بیش از ۸۳ هزار متر مکعب بُتن‌ریزی انجام شده است.

روزانه ۳۶۰ تُن گوگرد از گازوییل تولیدی پالایشگاه اصفهان با اجرای این طرح جداسازی می‌شود و میزان گوگرد آن از ۱۰ هزار به ۱۰ PPM تقلیل می‌یابد.

این پروژه در زمان حاضر ظرفیت تصفیه ۱۲۰ هزار بشکه سوخت در روز را دارد.

تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوئیل و سوخت پاک مُنطبق با استاندارد یورو ۵ که موجب جلوگیری از انتشار روزانه ۳۰۰ تُن گوگرد در هوای کلانشهر‌های کشور می‌شود، از ویژگی‌های این پروژه است.

۱۵ هزار میلیارد ریال صرفه‌جویی در بخش اجرای پروژه و ارزآوری معادل ۱۸۰ هزار میلیارد ریال از محل عدم‌النفع به ازای یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلار از دیگر دستاوردهای‌های اجرای این پروژه است.

۹۰ درصد از تجهیزات طرح ملی تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان توسط تولیدکنندگان داخلی تهیه شده است و با بهره‌برداری از آن در پالایشگاه اصفهان روزانه یکصد هزار بشکه گازوئیل یورو ۵ تولید می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود بازگشت سرمایه این شرکت، کمتر از ۱۸ ماه خواهد بود و پس از اتمام پروژه، سود هلدینگ پتروپالایش اصفهان با نرخ‌های فعلی از ۳۰ همت به ۱۲۵ همت افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.