پرتاب ماهواره نور ۳ دستاوردی دیگر از دانشمندان جمهوری اسلامی بود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور ۳ در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین دستاورد دیگری از دانشمندان جوان کشورمان در صنعت هوا فضای جمهوری اسلامی بود.

آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین گفت: پرتاب این ماهواره جایزه ایمان، اخلاص و تخصص دانشمندان جوان ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که جایگاه ایران را بیش از پیش ارتقا بخشیده است.

وی اضافه کرد: به واسطه پرتاب این ماهواره جایگاه جمهوری اسلامی در صنعت هوا و فضا و رصد اطلاعات ارتقا یافت و زمینه پیشرفت و موفقیت‌های بعدی را برای پرتاب ماهواره‌های دیگر فراهم کرد.

به گفته آیت الله عابدینی، یادمان نرود که ما کجا بودیم و هیچی نداشتیم، اما امروز با رهبری امامین انقلاب و به برکت جمهوری اسلامی، عزت و افتخار داریم.

امام جمعه قزوین در ادامه به منازعات سیاسی بین آذربایجان و ارمنستان اشاره کرد و گفت: مرز‌های بین المللی ما در این میان بسیار مهم است، در این رابطه نیز رهبر معظم انقلاب ما نیز تاکید داشتند که "نباید این مرز‌ها تغییر کند، چون مرز‌ها خط قرمز جمهوری اسلامی هستند".

آیت الله عابدینی ادامه داد: نباید اجازه دهیم تروریست‌های تزریقی از این فرصت سوء استفاده کرده و به مرز‌های کشور ما تجاوز کنند، اگر در ذهن آلوده آمریکا نقش بسته که در این مناطق حضور پیدا کند، باید به آن‌ها بگوییم در عراق، یمن و سوریه آمدیدید و هیچ غلطی نکردید و بهره‌ای نبردید، بنابر این پیام جمهوری اسلامی این است که دست به کار احمقانه‌ای نزنید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به بزرگداشت فرماندهان دفاع مقدس و سرداران اسلام، افزود: شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا پیشکسوتان متفکر و جوانمرد نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند که باید یاد آنان را همواره گرامی بداریم.

آیت الله عابدینی به روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی پرداخت و اظهار کرد: امروز بیشترین قیام مردم فلسطین برای زنده بودن و پویایی، نیازمند حضور نوجوانان و کودکان است و نقش این کودکان و نوجوانان در پیروزی فلسطین را نباید فراموش کرد.

وی اضافه کرد: به همت جوانان فلسطینی، نابودی رژیم صهیونیستی زودتر اتفاق می‌افتد، دست این جوانان و نوجوانان را که امروز در ستیز با رژیم صهیونیستی هستند را باید بوسید.

آیت الله عابدینی ضمن گرامیداشت چند مناسبت دیگر مثل روز آتش نشانی، بزرگداشت شمس و مولوی و هفته نیروی انتظامی، به روز سالمند اشاره کرد و گفت: همه موظفیم براساس احکام الهی بزرگسالان آقا و خانم را برکت جامعه خود بدانیم و این یک فرصت است چرا که خداوند نیز به دلیل وجود آن‌ها به ما رحم می‌کند.

امام جمعه قزوین به حادثه آتش سوزی اخیر در عراق نیز اشاره کرد و گفت: در این حادثه متاسفانه شاهد بودیم که شهروندان زیادی به صورت مظلومانه کشته شدند، ضمن تسلیت به مردم این کشور ما نیز خود را شریک درد این خانواده‌ها می‌دانیم.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: روز گذشته شاهد افتتاح ۱۰ هزار مسکن مهر در کشور بودیم و این در حالی بود که مسئولان قبلی اظهار می‌کردند که مسکن مهر طرح مزخرفی بود و افتخار می‌کنیم که حتی یک مسکن مهر را هم افتتاح نکردیم، امروز بایستی فرق بین دولت‌ها را بدانیم و قدرددان خادمان مردم باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار