افتتاحیه اولین جشنواره بانوی یزدی، توانمند امروز در یزد

مسئول امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بانوان در شهرداری یزد، گفت: جشنواره با عنوان بیتا به معنای بانوی یزدی، توانمند امروز، برای اولین بار با این عنوان در حال برگزاری است.

مرادی، مسئول امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بانوان در شهرداری یزد، گفت: در این جشنواره غرفه‌ها و میز‌هایی را با عنوان مشاغل خانگی، ورزشی، آموزشی و مشاوره‌ای دایر و در خدمت بانوان متقاضی قرار دادیم تا محصولات، استعداد‌ها و خلاقیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

او در خصوص حضور و استقبال کودکان از این جشنواره، گفت: فضایی مفرح و سرگرم کننده با بازی‌ها و مسابقاتی همچون دارت، هفت سنگ، طناب کشی و نقاشی و همینطور اهداء جوایز به برگزیدگان مسابقات هم برای کودکان و نوجوانان فراهم شد.

مرادی هدف از برگزاری این جشنواره را توانمند سازی و شکوفایی استعداد‌های بانوان یزدی به خصوص بانوان کارآفرین و سرپرست خانواده عنوان کرد.

محی الدینی، شهردار یزد نیز در آئین افتتاحیه این جشنواره که با همراهی محمدصالح جوکار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و سیفی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد همراه بود، گفت: یکی از مباحث مهم در سازمان مشاغل و سازمان فرهنگی شهرداری، مشاغل خانگی و رونق آن و البته محلی برای عرضه محصولات و دیده شدن این مشاغل بوده است.

شهردار یزد افزود: ما از دوسال قبل با نزدیک به ۸۰ غرفه برگزاری غرفه‌های مشاغل خانگی را آغاز کردیم و در حال حاضر در سطح شهر قریب به ۳۰۰ غرفه فعال داریم.

محی الدینی گفت: در بوستان بانوی حسن آباد، تقریبا ۷۰ غرفه دایر شده و بنا داریم تا در نقاط مختلف سطح شهر هم چنین نمایشگاه‌هایی را در قالب غرفه‌ها و میز‌های عرضه محصولات تولید شده بانوان، فراهم کنیم.

او افزود: از دیگر مکان‌های تدارک دیده شده برای این امر، احداث سوله‌ای در بلوار صابر یزدی هست که برای حمایت از مشاغل خانگی و بانوان سرپرست خانواده مهیا کردیم.

شهردار یزد یادآور شد: ما معتقدیم با زمینه سازی‌های لازم در این خصوص، نقش مهمی در کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی خواهیم داشت که باعث شکوفایی استعداد خانواده‌ها و خلاقیت‌های آن‌ها می‌شود و بی شک افزایش توانمندی اقتصادی خانواده نیز در پی دارد.

محی الدینی گفت: امیدواریم به هر میزانی که در این زمینه متقاضی داشته باشیم، فضای لازم برای فراهم کردن شرایط مناسب در عرضه محصولات و خلاقیت‌های بانوانمان را فراهم کنیم.

این جشنواره از ششم لغایت هشتم مهر در محل فرهنگسرای بانو واقع در محله حسن آباد یزد برگزار و بازدید برای عموم بانوان آزاد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار