در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توصیه محمدرضا طاهری به جوانان علاقه‌مند به مداحی + فیلم

یک مداح اهل بیت (ع) گفت: جوانانی که می‌خواهند وارد عرصه مداحی شوند، باید صبر داشته باشند. ما هم در زمانی که نوآوری به خرج دادیم، حرف زیاد شنیدیم.

محمدرضا طاهری، مداح اهل بیت (ع) درباره جوانانی که علاقه‌مند به ورود در مسیر مداحی هستند، گفت: جوانانی که می‌خواهند وارد عرصه مداحی شوند، اساتید و زحمات آن‌ها را فراموش نکنند. نوآوری خوب است؛ اما کسانی که به دنبال نوآوری هستند، مورد هجمه قرار می‌گیرند؛ حتی شاید خیلی‌ها با آن‌ها رفتار ناشایست داشته باشند.

این مداح اهل بیت (ع) ادامه داد: باید صبر داشته باشند. صبر محصول شیرینی است. ما هم در زمانی که نوآوری به خرج دادیم، حرف زیاد شنیدیم؛ اما برایمان مهم بود سنت بزرگان و اساتید را فراموش نکنیم. یعنی نوآوری به همراه سنت‌هایی باشد، که اساتید برایمان بجا گذاشتند.

طاهری در پاسخ به این سوال که متن‌های نوحه‌ها و مداحی‌ها چقدر درخور اهل بیت (ع) است؟ توضیح داد: ما باید نگاه ویژه‌ای به این عرصه داشته باشیم. هیچ‌کس نمی‌تواند در قالب اشعار در شان معصومین (ع) بنویسد. زیارت عاشورا، حدیث کساء و آیه تطهیر در شان اهل بیت (ع) است. اگر هر کلمه‌ای در شان خاندان اهل بیت (ع) نیست، بر زبان جاری کنیم، خودمان را به تنزل رساندیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار