دستاورد ثبت جهانی کاروانسراهای خراسان رضوی توسعه گردشگری است

معاون گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت:‌ ثبت هفت کاروانسرای این استان در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو ظرفیت مهم و بسترساز توسعه گردشگری منطقه است.

یوسف بیدخوری معاون گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در بازدید ۵۵ نفر از راهنمایان گروه‌های گردشگری و مدیران آژانس‌های مسافرتی و سیاحتی استان خراسان رضوی از کاروانسرای «فخرآباد» بجستان معاون گردشگری گفت: باید با اطلاع رسانی دقیق بستر معرفی هر چه بییشتر این آثار تاریخی را به گردشگران فراهم کرد.

او افزود: خراسان رضوی بعد از اصفهان، دومین استان از نظر تعداد کاروانسرا‌های تاریخی است و شهرستان بجستان این استان هم از ظرفیت‌های خاصی در این بخش برخوردار است.

معاون گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: این اداره کل در راستای وظایف خود آثار تاریخی را به گردشگران معرفی می‌کند و سفر جمعی از مسوولان و راهنمایان گردشگری این استان به بجستان، به دنبال ثبت کاروانسرای تاریخی فخرآباد در فهرست آثار جهانی در همین راستا است.

بیدخوری بیان کرد: آثار تاریخی به عنوان هویت تاریخی و فرهنگی استان خراسان رضوی باید بیش از پیش به گردشگران معرفی و از همه ظرفیت‌های موجود در این ارتباط بهره گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار