در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

محیط خانه در ایام سال‌تحصیلی چگونه باید باشد؟

یک روانشناس گفت: ایجاد شوق و انگیزه دانش‌آموز در خانه و مدرسه منوط به ابتدای سال‌تحصیلی جدید نیست بلکه کل سال را دربر می‌گیرد.

خانم قربانی روانشناس کودکان و نوجوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مواردی وجود دارد که در طول سال تحصیلی باعث آرامش دانش آموزان می‌شود و می‌تواند شرایط بهتری را برای آنان فراهم کند.

وی گفت: برای بیدارشدن کودکتان یک ساعت کوک دار در اختیار او قرار دهید که هر روز یک ساعت مشخصی بیدار شود و این روتین را در ذهن به ثبت برسانید، روز خود را با ابزار و کارهای محبت آمیز با فرزندتان شروع کنید. آماده کردن یک صبحانه خوشمزه و مورد علاقه اش می تواند انگیزه قوی برای بیدار شدن باشد.همچنین  پخش موزیک شاد در صبح می‌تواند باعث موج نشاط خانه باشند.

سوده قربانی تصریح کرد: گرفتن دوش صبحگاهی تاثیر زیادی بر خلق فرزند دانش آموزان دارد و باعث می‌شود با یک انرژی مضاعف روز درسی خودش را شروع کند. با کادر مدرسه تعامل ویژه را داشته باشید و آن‌ها را از خصوصیات رفتاری و اخلاقی فرزند دانش آمورتان آگاه کنید.

وی گفت: والدین باید در دسترس باشند حتی زمانی که مشغول کار‌های خودشان هستند؛ همین بودنشان چه زمانی که دانش آموزان در مدرسه حضور دارد یا آن زمان که دارد تکالیفش را انجام می‌دهد، حس بودن باعث آرامش دانش آموز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
باید یه اتاق جدا به هر بچه داده بشه و درش رو هم با درز گیر ببندن که صدا نره توش
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۸:۰۷ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
خانواده ها بجای مدارس باید تقویت شوند مخصوصا مادران فرزندان که نقش تربیتی و آموزشی پر رنگتر دارند