درخصوص کاهش قیمت سیمان و فولاد مصر هستیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این وزارتخانه درخصوص کاهش قیمت سیمان و فولاد مصر است، گفت: در این زمینه با هیچ فردی شوخی نداریم.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص قیمت تمام شده هر واحد مسکونی، گفت: بیش از یک میلیون و ۷۵۹ هزار مسکن نهضت ملی در دستور کار قرار دارد که با احتساب ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهری که به اتمام رسیده تعداد این پروژه‌ها افزایش می‌یابد.

او تاکید کرد: این واحد‌های مسکونی شهری و روستایی در قالب زمین‌هایی که به صورت تک طبقه ارائه می‌شود یا در حوزه بافت فرسوده به خود مالکین ارائه می‌شود پروژ‌ها به بهره برداری می‌رسد و در این راستا واگذاری زمین و تسهیلات بانکی نیز به جد پیگیری می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با اهدای زمین و تسهیلات مردم می‌توانند با سبک و سلیقه خودشان واحدهای مسکونی را بسازند و در‌ حوزه روستایی نیز تصمیماتی گرفته شده که تا پایان  امسال  ۵۰۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان واگذار کنند و قیمت تمام شده واحدهای مسکونی در شهرها متفاوت است.

 او  در خصوص عرضه سیمان و فولاد در بورس گفت: قیمت فولاد و سیمان باید کاهش یابد؛ هر مسیری که قیمت مصالح را افزایش دهد مذموم است و این مسیر باید اصلاح شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در صورتی که خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی با عرضه سیمان و فولاد در بورس مخالفت می‌کرد، تعجب می‌کردم. اما ما از وزارت اقتصاد انتظار کمک در حوزه مسکن را داریم.

بذرپاش تاکید کرد: در کاهش قیمت فولاد و سیمان مصر هستیم و با هیچ فردی شوخی نداریم، باید فاکتورهای موثر در ساخت و ساز را کاهش دهیم و دستور ریاست جمهوری برای اجرای نهضت ملی مسکن اجرا می‌شود  البته در این‌باره برخی حرف هایی زده‌اند که شوخی است.

 او بیان کرد: یکی از آسیب‌شناسی‌هایی که انجام شد آن بود که در فولاد و سیمان با عرضه در بورس کالا با افزایش قیمت این دو کالا روبه رو شدیم و‌  این موضوعی که سهامداران بورس کالا چه کسانی هستند و چگونه این بورس  تشکیل شده است را  در روزهای آتی درباره آن  صحبت خواهم کرد.

وی افزود: قطعا سهام‌داران این مجموعه میلی به کاهش قیمت نخواهند داشت و ما نمی‌توانیم سرنوشت مردم را به این موضوع گره بزنیم و البته بعضی از دوستان اظهار کردند که بورس کالا اگر باشد باید قیمت پایه آن مدیریت شود و از الگوی مناسبی تبعیت کند.

برچسب ها: قیمت مسکن ، بورس کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۱۸:۰۵ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
سیمان نیم درصد قیمت آپارتمان و فولاد حدود ۱۰درصد قیمت رو شامل میشه و کاهش این دوقلم تاثیری در ارزانی مسکن نداره و باید دنبال سود سازنده و هزینه جوازها بود...همین امسال هم دولت خوراک گاز این صنایع رو ۱۰۰درصد افزایش داده...یعنی خود دولت هزینه این شرکت ها رو دو برابر کرده و از اونطرف میخواد قیمتشون رو بیاره پایین تر؟ با اینکار ، شرکتها زیان ده میشن و تعطیل میکنن و قیمتا سر به فلک میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
جناب وزیر نظارتی هم درباره آجر و کاشی سرامیک و مابقی محصولات ساختمانی بنمایید که قیمت هاش به به صورت سرسام آور افزایش یافته تو این چند سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
یه غیر متخصص شده وزیر !
اقتصاد دان ها میگویند قیمت سیمان ۴ درصد هزینه ها اگر باشد و عمده هزینه بابت زمین هست
آخرین اخبار