پرداخت ۵۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ۵۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی اردبیل پرداخت شد.

یاسر عبداللهی عابد امروز در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: اردبیل جزو استان‌هایی است که در تسهیل و رفع موانع تولید رتبه برتر کشور را کسب کرده و در خور شایسته تقدیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه اطلس سرمایه‌گذاری استان افزود: تاکنون ۱۱ دستگاه اجرایی استان در این سامانه اقدام به بارگذاری طرح‌های سرمایه‌گذاری کرده‌اند و نیاز است دستگاه‌های دیگر هم طرح‌های سرمایه‌گذاری خود را در این سامانه ثبت کنند.

به گفته او، ۶۲ مورد قوانین مخل کسب و کار در این استان شناسایی شده که ۳۳ مورد آن در استان برطرف شده ، ۲۲ مورد به تهران ابلاغ شده و پنج مورد در حال بررسی است که پس از بررسی نهایی به تهران ارسال می‌شود.

عبداللهی افزود: آمار و ارقامی که اعلام می‌شود قابلیت رصد دارد ، موضوع ضریب جینی (رشد و توزیع درآمد) هم در شهرها و هم در روستاهای این استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش یافته و این نشان از بهبود وضعیت و کم شدن فاصله طبقاتی از یکدیگر دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل همچنین به ارتقا و بهبود وضعیت طبقه پایین در استان اشاره کرد و گفت: رتبه درآمد سرانه استان کمتر از ۲۰ است.

عبداللهی افزود: میزان سپرده و درصد رشد در بانک‌های استان ۴۳ درصد است ، یعنی میزان تسهیلات پرداخت شده بانک‌ها در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل آن ۴۳ درصد رشد دارد ، در میزان سپرده و درصد رشد رتبه پنج کشوری و در میزان پرداخت تسهیلات بانکی رتبه هفت کشوری را داریم.

او ادامه داد: میزان تسهیلات تعیین شده از محل تبصره ۱۶ ( مشاغل خانگی و خرد) چهار میلیارد تومان است و در این زمینه جزو ۱۰ استان برتر کشور هستیم و پارسال در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی رتبه سوم را کسب کردیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.