۲۰ مدرسه غیردولتی در قزوین تاسیس شد

رییس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قزوین از تاسیس ۲۰ مدرسه جدید غیردولتی در استان طی سال تحصیلی جدید خبر داد.

 قاسم ابراهیم زاده رییس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قزوین از تاسیس ۲۰ مدرسه جدید غیردولتی در استان طی سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: بخش اصلی مدارس ما در محدوده شهری قرار دارند.

 ابراهیم زاده افزود: هم اکنون بیش از ۳۱ هزار دانش‌آموز قزوینی در مدارس غیرانتفاعی استان تحصیل می‌کنند که تعداد دانش آموزان این مدارس نسبت به سال گذشته سه هزار نفر افزایش دارد.

وی با اشاره به افزایش شهریه ۳۵ درصدی مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جاری، اظهار کرد: براساس قانون، شهریه مدارس غیردولتی طبق یک الگو و توسط شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی مرکزی مصوب و تعیین می‌شود و ما هیچگونه دخل و تصرفی در این مورد نداریم.

به گفته این مسوول، موسسان مدارس غیردولتی نیز حق دریافت رقمی مازاد بر مبلغ ابلاغ شده را ندارند و اولیا دانش آموزان به محض مشاهده تخلف می‌توانند موضوع را از طریق تیم‌های نظارتی در اداره کل آموزش و پرورش اطلاع رسانی کنند.

ابراهیم زاده با اشاره به فعالیت ۲۷۰ مدرسه غیردولتی در سطح استان قزوین، تاکید کرد: بیشترین مدارس به ترتیب در شهرستان‌های قزوین، البرز، آبیک و بویین زهرا قرار دارند و همچنین شهرستان آوج هم فاقد مدرسه غیردولتی است.

وی با بیان این موضوع که سیاست وزارت آموزش و پرورش کیفی سازی مدارس است نه توسعه مدارس غیردولتی، افزود: تابستان امسال موضوع کیفی‌سازی مدارس غیردولتی هم مورد تاکید قرار گرفت و از ابتدای مهر ماه جاری نیز تیم‌های بازرسی به طور جدی نظارت‌های خود را بر این نوع مدارس افزایش داده اند.

رییس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر اجرای سیاست کیفی‌سازی و استانداردسازی مدارس غیردولتی، اضافه کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۸۰۰ معلم و مدیر این مدارس در حال گذراندن دوره‌های عمومی و تخصصی هستند.

ابراهیم زاده با بیان اینکه قزوین با همکاری دانشگاه فرهنگیان جزو استان‌های پیشرو در ارایه آموزش به معلمان و مدیران مدارس غیردولتی است، گفت: برای هر فرد ۳۶۰ ساعت آموزش عمومی و تخصصی به صورت غیرحضوری در نظر گرفته شده است.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.