پلمب ۲۸ بنگاه غیرمجاز در رشت

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه نظارت ویژه بر بازار مسکن انجام شود،گفت : ۲۸ بنگاه املاک غیرمجاز در سطح شهرستان رشت پلمب شدند.

کیا عاشوری در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان رشت با حضور بازرس ویژه وزارت مسکن و شهرسازی در  فرمانداری رشت، ضمن تاکید بر عزم جدی  دولت سیزدهم بر اجرای برنامه‌هایی کنترل بازار مسکن، افزود: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی، افزایش وام خرید مسکن، نظارت بر سکوهای فعال در بازار مسکن، نظارت بر بازار اجاره بها و نظم بخشیدن به بنگاه‌های معاملات ملکی اشاره کرد.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به نقش مخرب و سهم قابل توجه بنگاه‌های ملکی غیرمجاز و متخلف در آسیب به بازار مسکن، تاکید کرد،گفت: در راستای ساماندهی وضعیت بنگاه‌های ملکی، واحدهای مشاور املاک غیرمجاز، شناسایی، پلمب و به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.
وی افزود: از ابتدای خردادماه امسال گشت‌های بازرسی مشاوران املاک فعالیت خود را آغاز کردند و با اقدامات صورت گرفته از تعداد  چهار هزار و ۸۷۳بنگاه املاک دارای مجوز در سطح شهرستان رشت یک هزار و ۶۹۱ واحد مشاور املاک بازرسی صورت گرفته که از این تعداد ۲۲۵ مورد تخلف به مراجع قانونی گزارش شده و ۲۸ بنگاه املاک غیرمجاز در سطح شهرستان رشت پلمب شدند. 

سرپرست فرمانداری رشت بر تشدید نظارت بر بازار خرید و فروش مسکن و اجاره بها و رصد مستمر قیمت ها تاکید کرد و گفت: از دریافت کمیسیون بالاتر از نرخ مصوب گرفته تا دریافت بالابود، ارایه ندادن کد رهگیری و استفاده از مبایعه نامه های دستی و همدستی برای بالا بردن نرخ مسکن در مناطق از جمله تخلفات مرسوم بعضی بنگاه‌ها است.

وی ساماندهی بنگاه ها و شناسنامه دار شدن بنگاه ها و فعالین این حوزه را از اقدامات پیشگیرانه و موثر برشمرد و خاطر نشان کرد: الزام به گذراندن دوره های آموزشی جهت آشنایی بنگاه داران با قوانین و مقررات می تواند در کنار اقدامات نظارتی موثر و بازدارنده باشد.

برچسب ها: بازار مسکن ، پلمپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.