پلیکان‌های مهاجر وارد تالاب کانی‌برازان مهاباد شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:نخستین دسته از پلیکان‌های مهاجر را در پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی کانی‌برازان این شهرستان مشاهده شدند.

فاروق سلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: این دسته از پرندگان مهاجر که شامل ده‌ها قطعه پلیکان سفید هستند، در طول روز‌های گذشته در این تالاب فرود آمده و اسکان یافته اند.

وی اضافه کرد: پلیکان‌های مهاجر در قالب دسته‌های پنج تا ۱۰ تایی وارد این تالاب شده اند و انتظار می‌رود به تدریج بر تعداد آن‌ها افزوده شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد افزود: با کاهش تدریجی دمای هوا در مناطق شمال سیبری و کشور‌های اسکاندیناوی و نیز مهیا شدن شرایط مطلوب اسکان، پرندگان مهاجر وارد تالاب‌های این منطقه از جمله تالاب بین‌المللی کانی‌برازان شدند.

وی ادامه داد: این پرندگان مهاجر در ادامه مسیر کوچ خود از شمال به جنوب مدتی را در این تالاب به استراحت و تغذیه پرداخته و با کاهش دما در این منطقه، کوچ خود را به مناطق گرمتر ادامه می‌دهند.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد، این تالاب به علت وضعیت و امنیت مناسب، به یکی از استراحتگاه‌ها و زیستگاه‌های مهم پرندگان در شمال غرب کشور تبدیل شده که همه ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.