فرانسه بی‌خانمان‌ها را تا المپیک تابستانی به حاشیه پاریس منتقل می‌کند

دولت فرانسه در نظر دارد تا تابستان سال آینده و برای برگزاری المپیک ۲۰۲۴ بی‌خانمان‌های این کشور را به حاشیه پاریس منتقل کند.

به گفته دولت فرانسه، هر هفته بین ۵۰ تا ۱۵۰ بی‌خانمان به یکی از ۱۰ مکان در سراسر فرانسه برده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری سی ان ان، علی‌رغم انکار دولت از هرگونه ارتباط با المپیک که پاریس در تابستان ۲۰۲۴ میزبان آن خواهد بود، برخی سازمان‌های غیردولتی و مقامات منتخب معتقدند بازی‌ها بخشی از دلایل فعال شدن طرح جابه‌جایی بی خانمان‌ها است.

به گفته انجمن خیریه پاریس در سال ۲۰۲۲، تقریباً ۵۰ هزار بی‌خانمان هر شب در هتل‌ها در منطقه ایل دو فرانس، جایی که پاریس در آن قرار دارد، اسکان داده می‌شدند. 

طبق آمار وزارت مسکن، از حدود ۲۰۰ هزار بی‌خانمانی که هر شب در این کشور اسکان داده می‌شوند، ۱۰۰ هزار نفر در ایل دوفرانس هستند. به بیان ساده، در پاریس به اندازه کافی پناهگاه اضطراری وجود ندارد که بتواند همه آن‌ها را در خود جای دهد.

دولت فرانسه از مقامات سراسر این کشور خواسته است تا «امکانات اقامتی منطقه‌ای و موقت» را برای اسکان هزاران بی‌خانمان که از پاریس، پایتخت این کشور منتقل می‌شوند، ایجاد کنند. بسیاری از این بی‌خانمان‌ها، مهاجر و پناهجو هستند.

طبق این دستور که در تمام فرانسه به جز شمال آن و منطقه «کرس» اعمال می‌شود، قرار است هتل‌های اطراف منطقه پاریس که در حال حاضر به عنوان اقامتگاه اضطراری (برای بی‌خانمان‌ها و پناهجویان) استفاده می‌شود، تخلیه شوند تا گردشگرانی که برای تماشای بازی‌ها به آنجا می‌روند از این اقامتگاه‌ها و هتل‌ها استفاده کنند.

«مود گاتل»، یکی از مقامات فرانسه در این باره گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰۰ اتاق هتل به عنوان اقامتگاه اضطراری در پاریس استفاده می‌شود.

در همین حال، شهرداران شهر‌های سراسر فرانسه نگران این طرح و اشباع بودن ظرفیت خود برای پذیرش افراد جدید هستند.

«فیلیپ سالمون»، شهردار «براز»، شهری با ۱۸ هزار نفر جمعیت در نزدیکی «رن» گفت: ما مخالف تأمین مسکن برای بی‌خانمان‌ها نیستیم، اما نیاز داریم که در شرایطی مناسب باشد.

برچسب ها: فرانسه ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار