پرداخت تسهیلات باید هدفمند و در راستای رونق تولید و اشتغال باشد

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای حفظ سرمایه‌ها در داخل استان گفت: پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها باید هدفمند و در راستای رونق تولید و اشتغال باشد.

 محمد کرمی  در بازدید از بانک رفاه کارگران سیستان و بلوچستان با اشاره به رابطه اقتصاد و تعدد بانک‌ها اظهار کرد: برای رشد گردش مالی استان و بهره‌مندی مردم و بانک‌ها باید روند تولید کالاها در بخش‌های مختلف افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد یک علم است، افزود: حضور بانک‌ها در میان فعالان عرصه اقتصاد و شرکت‌ها و برگزاری جلسات با آنها، تأثیر مثبتی در رشد اقتصادی خواهد داشت.
استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: اگر تولید توسعه نیابد، اقتصاد دلالی می‌شود و کالاهای مصرفی به عنوان کالاهای سرمایه‌ای خریداری خواهد شد که شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود.
وی با اشاره به تولید خرما، پسته، کبک و گسترش باغات موز و توسعه دامداری‌ها در سیستان و بلوچستان، گفت: البته اطلاع‌رسانی از کارهای مثبت صورت‌گرفته برای الگوسازی در سطح جامعه قطعاً باید مدنظر باشد.
کرمی تصریح کرد: افزایش تولید کالا در تولید ثروت تأثیرگذار است، بر این اساس با بهره‌برداری از ظرفیت‌های معادن به زودی شاهد راه‌اندازی کارخانه طلا و مس در سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۶۰ هزار کشنده در سطح سیستان و بلوچستان تردد داشته که عامل رونق صنعت حمل‌ و نقل، و صادرات و واردات است افزود: از بانک‌ها انتظار داریم که برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌های دانش‌بنیان برنامه‌ریزی و اقدام کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بانک رفاه کارگران اسم پرمعنایی دارد و اگر در مسیر تولید گام بردارد، با تولید ثروت و بهره‌مندی همگان عامل افزایش حقوق کارگران خواهد شد گفت: با افزایش تولیدات و برابری عرضه و تقاضا در بازارهای داخلی میزان صادرات افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: بانک‌ها به تکریم ارباب‌رجوع، تسریع در کارها، نگاه یکسان به مشتری‌ها، اطلاع‌رسانی خدمات و نحوه ارائه آن برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و بهره‌مندی از فناوری‌های جدید برای کاهش حضور ارباب‌رجوع توجه کنند.
کرمی با بیان اینکه گسترش خطوط ریلی هم در حوزه تجارت و هم در حوزه گردشگری تأثیرگذار و در حال پیگیری است، افزود: در راستای گسترش فضای آموزشی ۵۰۰ مدرسه در حال ساخت در سطح سیستان و بلوچستان داریم.
وی تصریح کرد: در بانکداری نوین باید دنبال نوآوری و روش‌های جدید برای تسریع روند کارها باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.