تاکید استاندار گلستان بر پیگیری توافقات و توسعه مناسبات با کشور ترکمنستان

استاندار گلستان در جریان سفر به ترکمنستان بر پیگیری توافقات و توسعه مناسبات با این کشور همسایه، تاکید کرد.

علی محمد زنگانه در جریان سفر به ترکمنستان گفت: به دنبال سند یادداشت تفاهمی که بین استان گلستان و سفیر ترکمنستان در ایران امضا شد، مقرر شد در محور‌های مختلفی همکاری‌های مشترکی را داشته باشیم و همکاری‌های گذشته را تقویت کنیم.

زنگانه ادامه داد: طی یک سال گذشته هیئت‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور، رفت و آمد‌های خوبی داشتند و توافقات بسیار خوبی صورت گرفت که بخش قابل توجهی از این توافقات اکنون اجرایی شده است.

او با بیان اینکه در این سفر به دنبال پیگیری توافقات و توسعه مناسبات هستیم، افزود: امروز جلسه بسیار خوبی بین اتاق بازرگانی استان گلستان و کشور ترکمنستان برگزار و قرار شد، از طرق مختلف ازجمله برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی اقتصادی در استان گلستان و استان بالکان آباد ترکمنستان و همچنین نمایشگاه ایران پروژه که به زودی در عشق آباد برگزار می‌شود، همکاری‌ها را توسعه دهیم.

 زنگانه اضافه کرد: در اولین فرصت از رئیس اتاق بازرگانی ترکمنستان و استاندار بالکان آباد برای سفر به گلستان جهت تعمیق روابط، دعوت می‌کنیم.

گفتنی است، آذرماه سال گذشته هیات تجاری و اقتصادی استانداری گلستان به ترکنستان سفر کرده بود که در این راستا یادداشت تفاهمنامه همکاری بین استان بالکان ترکمنستان و گلستان ایران امضاء شد.
 
با بهبود روابط تجاری و اقتصادی با کشور ترکمنستان در دولت سیزدهم ، سهم استان گلستان از صادرات به کشور ترکمنستان با افزایش ۱۴ درصدی به ۲۳ درصد رسید و تردد کامیون‌ از مرز اینچه‌برون به ترکمنستان و بالعکس از صفر به روزانه بیش از صد کامیون رسید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.