ورود نخستین گروه گردشگران روسی به ایران بعد از لغو روادید

نخستین گروه از گردشگران روسی بعد از لغو روادید دو طرفه با ایران از فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشورمان شدند.

محمد حسین صوفی مدیرعامل کانون اتومبیل‌رانی و جهان‌گردی در حاشیه مراسم استقبال از گردشگران روسی گفت: از اولویت‌های برنامه‌های تحولی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت سیزدهم افزایش تعاملات اقتصادی، فرهنگی به ویژه افزایش تعاملات گردشگری با کشور‌های مختلف از جمله همسایگان است که بر این اساس برنامه‌های متعدد و متنوعی مانند برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری ایران در خارج از کشور، برگزاری انواع رالی تور‌ها طراحی شده است.

او افزود: از برنامه‌های مهم دیگر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی موضوع لغو روادید با کشور‌های مختلف جهان به شکل یک طرفه و دو طرفه است، خوشبختانه امروز پس از لغو روادید دو طرفه میان ایران و روسیه که حاصل چند سال تلاش و کوشش به ویژه در یکسال اخیر بوده است شاهد ورود نخستین گروه گردشگران روسی بودیم.

صوفی تصریح کرد: این لغو روادید با تلاش و به ویژه مذاکرات متعددی که با طرف روسی، پلیس، گمرک و نهادد‌های موثر داشتیم محقق شد. بعد از لغو روادید هفته گذشته نخستین گروه گردشگران از ایران وارد فدراسیون روسیه شدند و امروز نیز شاهد حضور نخستین گروه گردشگران که شامل تورگردان‌ها و مسئولان آژانس‌ها و راهنمایان گردشگری از کشور روسیه هستند در ایران هستیم.

مدیرعامل کانون اتومبیل‌رانی و جهان‌گردی بیان کرد: این گروه گردشگران روسی چند روز در ایران هستند و از جاذبه‌های گردشگری، آثار فرهنگی و تاریخی کشورمان بازدید خواهند کرد و به عنوان سفیرانی هستند که موجب معرفی بیشتر ایران خواهند شد.

او درباره لغو روادید با سایر کشور‌ها گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این لغو روادید موجب افزایش گردشگران از ایران به روسیه و بالعکس خواهد شد. همچنین لغو روادید با کشور‌های دیگر نیز انجام خواهد شد و در آینده نزدیک شاهد تحقق این موضوع خواهیم بود. در حال حاضر لغو روادید با بیش از ۵۰ کشور را پیشنهاد دادیم و در دولت نیز مورد تأیید قرار گرفته که به تدریج اجرا خواهد شد.

گفتنی است که ایران و روسیه توافقنامه‌ای را به منظور لغو ویزای گروهی گردشگری بین دو کشور به اجرا گذاشتند، و در چارچوب آن، شهروندان ایران و روسیه می‌توانند بدون ویزا برای اهداف توریستی در گروه‌هایی از پنج تا پنجاه نفر برای یک دوره حداکثر پانزده‌روزه از کشورهای یکدیگر دیدن کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
کار ما به کجا رسیده که واسه شیش تا روس فرش قرمز پهن میکنیم! برو ببین همون ترکیه داغون توی سال 2022 نزدیک به 45 میلیون توریست رو میزبانی کرده....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
خدا وکیلی این کشور رو بدین چین و روسیه و افغانستان تموم شه بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
مگه ندادن؟! اختیارمون که دست اوناس بیش از ده میلیونم که افغانی دارن اینجا زندگی میکنن روزی 10000 نفرم قاچاقی بهشون داره اضافه میشه شیش تا شیش تام که زاد و ولد میکنن شدیم هم ولایتی طالبان کسی ام عین خیالش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
این ها همش شو هستن
Denmark
ناشناس
۰۴:۳۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
پس بریم روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
به غیر از خود روس ها بیان ایران وگرنه ما که پولش رو نداریم بریم روسیه گردش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
به به وطن پرستا برید روسیه کرملینو مولوتوف بزنید خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
قوانین هم به توریست ها یادآوری بشه.
اینجا ایران اسلامی هست.
احکام و ارزش های اسلامی رو سر ما جا داره و حرمت جامعه اسلامی واجب هست
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۲۲:۵۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
خوش امدید
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
خوش آمدید ای عزیزان هزار چهره پشت پازن عهدشکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
چه عالی خوش بگذرد
آخرین اخبار